A A+ A++

Warszawska firma stała się jednym z głównych dostawców napędów do e-busów.

Uroczystość miała miejsce w styczniu. Dużą część z tysiąca systemów napędowych wyprodukowanych przez Medcom stanowią rozwiązania powstałe w innowacyjnej technologii SiC. W porównaniu do dotychczas stosowanych technologii, umożliwia ograniczenie strat energii oraz zmniejszenie jej zużycia nawet o 13%.

Czytaj więcej w: Francuzi wypróbują elektryczne ciężarówki

Warszawski producent energoelektroniki rozpoczął prace nad własnym systemem napędowym do e-busów w 2013 roku, korzystając z doświadczeń w produkcji napędów do innych typów pojazdów elektrycznych. W  2018 roku firma miała na swoim koncie 150 takich realizacji.

Czytaj więcej w: Przewoźnicy przeciw monopolowi elektromobilności

E-busy oraz trolejbusy wyposażone w rozwiązania Medcom poruszają się już w kilkunastu miastach w Polsce, a także m.in. w Niemczech, Włoszech, Rumunii, Belgii, Hiszpanii, Francji oraz w państwach skandynawskich. Poza tym użytkowane są w Turcji i Indiach. – Po kilku latach rozwoju, rynek autobusów elektrycznych stał się dla nas jednym z najważniejszych kierunków. Przekroczenie progu 1000 napędów, to kolejny ważny krok w naszej strategii ukierunkowanej na rozwój elektrycznego i bezemisyjnego transportu miejskiego, nie tylko w Europie, ale na całym świecie. Jesteśmy bardzo zadowoleni z tego osiągnięcia. Było to możliwe, przede wszystkim, dzięki naszemu zgranemu zespołowi podkreśla Paweł Choduń z Medcom.

Tysięczny zespół napędowy Medcom. Fot Medcom

Czytaj więcej w: Akumulatory na 5-6 lat

Zdaniem ekspertów Medcom, kolejnym krokiem będą pojazdy napędzane wodorem. Firma już dysponuje technologią pozwalającą produkować w Polsce całkowicie bezemisyjne pojazdy miejskie i ma na swoim koncie pierwsze zrealizowane projekty w tym zakresie: napędy do trolejbusów w Rydze wykorzystujące ogniwa wodorowe oraz układ napędowy do wodorowych autobusów Solaris Urbino 12 hydrogen.

Żadna część jak i całość utworów zawartych w dzienniku nie może być powielana i rozpowszechniana lub dalej rozpowszechniana w jakiejkolwiek formie i w jakikolwiek sposób (w tym także elektroniczny lub mechaniczny lub inny albo na wszelkich polach eksploatacji) włącznie z kopiowaniem, szeroko pojętę digitalizację, fotokopiowaniem lub kopiowaniem, w tym także zamieszczaniem w Internecie – bez pisemnej zgody Gremi Media SA. Jakiekolwiek użycie lub wykorzystanie utworów w całości lub w części bez zgody Gremi Media SA lub autorów z naruszeniem prawa jest zabronione pod groźbą kary i może być ścigane prawnie.

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami “Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”
[Poprzednia wersja obowiązująca do 30.01.2017]. Formularz zamówienia można pobrać na stronie www.rp.pl/licencja.

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykuł“Legia to jest potęga”. Podcast Interii o zespole lidera Ekstraklasy
Następny artykułGmina Kościerzyna. Nagrody dla sportowców rozdane