Na 20. Okrążeniu wyścigu Lando Norris i Oscar Piastri w zmieniających się warunkach pogodowych na gładkich oponach wyszli na prowadzenie.
Gdy przyszła pora na przejściówki Mercedes podjął odważną decyzję o podwójnej zmianie, podczas gdy McLaren wezwał do siebie tylko Lando Norrisa. Jadący za nim Piastri pozostał okrążenie dłużej, w efekcie czego po opuszczeniu alei serwisowej spadł na szóste miejsce.
Pod koniec wyścigu na Silverstone warunki ponownie jednak zaczęły się zmienić, a tor przesychać. Cała stawka musiała podjąć decyzję kiedy zrezygnować z opon przejściowych. Od początku wiadomo też było, że jest to kluczowa decyzja dla losów wyścigu.
Tutaj ponownie Mercedes okazał się lepszym wyczuciem czasu i wcześniej ściągnął Hamiltona do boksu, dzięki czemu ten odzyskał prowadzenie, które dowiózł do mety.
Szef zespołu, Andrea Stella, po wszystkim przyznał, że jego zespół powinien zdecydować się na podwójny pit stop.
“Powinniśmy zdecydować się na podwójną zmianę” mówił zaraz po wyścigu. “Opóźniając zjazd Oscara o jedno okrążenie straciliśmy znacznie więcej czasu niż stracilibyśmy na podwójnym zjeździe.”
“Po fakcie można stwierdzić, że zatrzymanie obu bolidów w tym samym czasie było właściwym podejściem. Wyciągniemy wnioski z tego doświadczenia i lepiej spiszemy się następnym razem.”
“Uważam, że byliśmy nieco za chciwi i nie chcieliśmy przyjąć utraty czasu na podwójnym pit stopie.”
“Czasami jednak trzeba być cierpliwym i przyjąć do wiadomości, że utrata czasu jest właściwym kierunkiem zamiast wiara w to, że pozostawienie kierowcy na jeszcze jedno okrążenie przyniesie mniejszą stratę.”
“Zwłaszcza, że deszcz padał wtedy stabilnie. Nie zapowiadało się, że będzie miał łatwiejsze warunki pozostając jeszcze jedno okrążenie.”
“Uważam, że Oscar byłby dzisiaj na mocnej pozycji, przynajmniej tak mocnej, jak Lando jeżeli chodzi o szanse na wygranie wyścigu.”
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS