A A+ A++

Brazylijczyk uchodzi za jednego z najzdolniejszych kierowców młodego pokolenia. W sezonie 2023 triumfował w Formule 3, a obecnie bardzo dobrze radzi sobie w F2. Przed dwoma finałowymi rundami prowadzi w tabeli.

Bortoleto od nieco ponad dwunastu miesięcy jest także członkiem juniorskiego programu McLarena. We wrześniu zaliczył prywatny test w dwuletnim MCL36. Jednak 20-latek nie ma w szans, aby w najbliższej przyszłości awansować do wyścigowego fotela ekipy z Woking.

Talent Bortoleto nie uszedł jednak uwadze innych zespołów stawki F1. Szczególnie uważnie przygląda mu się Sauber, który za nieco ponad rok stanie się zespołem fabrycznym Audi. Jeden fotel jest już zajęty przez Nico Hulkenberga. Do drugiego przymierzany jest właśnie Bortoleto, bowiem w Hinwil zastanawiają się czy nie lepiej postawić na juniora niż Valtteriego Bottasa.

Czytaj również:

Źródła wskazują, że porozumienie jest blisko, chociaż nie wiadomo czy Bortoleto otrzyma etat już w 2025 roku czy dopiero dwanaście miesięcy później, gdy w F1 rozpocznie się kolejna era techniczna.

Aby związać się z innym zespołem, Bortoleto potrzebuje zgody McLarena. W Woking nie zamierzają robić przeszkód młodemu kierowcy, choć nieoficjalnie mówi się, że chętnie rozwiążą kontrakt, gdy ich podopieczny otrzyma wyścigowy etat, a nie na przykład rolę rezerwowego.

– Jeśli już mówimy o Gabrielu, chciałbym wykorzystać tę okazję i podkreślić, jak świetnie spisuje się w juniorskich seriach. W pierwszym sezonie wygrał F3, a teraz prowadzi w F2 – powiedział Andrea Stella, szef zespołu McLarena.

– Dlatego też normalne i naturalne jest, że zespoły Formuły 1 zainteresowane są nim i chciałyby go mieć jako kierowcę. Jeśli chodzi o McLarena, McLaren nie zamierza pozbawiać go możliwości jazdy w Formule 1. Rozmowy trwają i zobaczymy, jaki scenariusz przyniesie przyszłość.

Czytaj również:

Słów pochwały nie szczędził młodszemu koledze także mistrz świata Max Verstappen.

– Gdybym był na miejscu Saubera, już teraz podpisałbym z nim kontrakt – stwierdził Holender. – Zwłaszcza jeśli mówimy o 2026 roku i dużej zmianie przepisów.

– Jednak zawsze dobrze jest przez rok przyzwyczaić się do nowego zespołu, popełnić trochę błędów, zintegrować i choć trochę zrozumieć samochód. Dzięki temu poczułby się bardziej komfortowo i lepiej przygotowany do sezonu 2026.

Czytaj również:

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułHołd dla zmarłych funkcjonariuszy
Następny artykułPodatki od nieruchomości znów w górę |#LPU24.pl