W minionym tygodniu FIA poinformowała, że wprowadzi nowe testy obciążeniowe uginających się tylnych skrzydeł. Wszystko z powodu skarg Mercedesa związanych z zarzuceniem Red Bullowi korzystania z bardziej elastycznych elementów w tym miejscu, dzięki czemu zyskują drobną przewagę na prostych. Nieoficjalnie mówi się też, że z podobnego rozwiązania korzystają zespoły Alpine oraz Alfy Romeo.
Jednak Federacja zaznaczyła również, że innowacyjne kontrole wejdą w życie dopiero od GP Francji, a to oznacza, że zespoły, które znalazły sprytne rozwiązanie w tym obszarze, będą mogły nadal z tego korzystać na torach w Monako i Azerbejdżanie.
Taka sytuacja nie spodobała się wszystkim w padoku F1, o czym wczoraj informował Lewis Hamilton. Dzisiaj swoje niezadowolenie wyraził także McLaren:
“Cieszymy się z reakcji FIA w kwestii dyrektywy technicznej, z której jesteśmy usatysfakcjonowani, przynajmniej jeśli chodzi o konsekwencję”, mówił szef McLarena, Andreas Seidl, cytowany przez Motorsport.
“Jeżeli chodzi o to, z czym kompletnie nie możemy się pogodzić, to moment wejścia tych testów, ponieważ uważamy, że nie ma żadnego racjonalnego powodu, dla którego kilka zespołów miało przewagę w rzeczach, które są niezgodne z przepisami.”
“Mieli już przewagę w paru wyścigach, a teraz mogą jeszcze to wykorzystać w kolejnych rundach. Jest to coś, z czym kompletnie się nie zgadzamy i prowadzimy na ten temat rozmowy z FIA.”
Seidl został również zapytany o to, które ekipy jego zdaniem korzystają z bardziej uginającego się tylnego skrzydła:
“Nie chcę rzucać teraz jakimiś nazwami. Obowiązkiem FIA jest zapewnienie uczciwej rywalizacji pomiędzy zespołami i egzekwowanie wszystkich przepisów.”
“Natomiast niektórzy już wspomnieli o poszczególnych nazwach ekip. Z tego powodu pojawiły się nawet większe analizy. Wystarczy tylko zerknąć na tylne skrzydła niektórych samochodów. Na YouTube znajdziecie kilka dobrych filmów i analiz z tym związanych.”
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS