Temat walki Lando Norrisa o mistrzostwo wśród kierowców był już poruszany przy okazji mocno wątpliwych decyzji strategicznych McLarena w GP Węgier. Z uwagi na przebieg rundy na Monzy ta kwestia znów powróciła, a wszystko przez odważny i skuteczny atak Oscara Piastriego przeciwko brytyjskiemu partnerowi w szykanie della Roggia na 1. okrążeniu.
Doprowadził on nie tylko do końcowej utraty punktów na rzecz Australijczyka, lecz także Charlesa Leclerca, który finalnie wygrał niedzielne zawody. Nic zatem dziwnego, że powyścigowa sesja medialna z udziałem Andrei Stelli dotyczyła głównie wspomnianej sytuacji i możliwości dania priorytetu Norrisowi w mistrzostwach:
“Wspólnie z kierowcami będziemy musieli przeanalizować tę sytuację, obejrzeć nagrania, zrozumieć ich punkt widzenia i ocenić, czy postąpili zgodnie z zasadami. Wyciągniemy wnioski, jeżeli takowe będzie trzeba wyciągnąć i dostosujemy do tego papajowe zasady. Wszystko po to, by pozwoliły one nam sięgnąć po mistrzostwo konstruktorów i zespołów”, przyznał szef McLarena, cytowany przez Motorsport.
Komentując aktualną sytuację w klasyfikacji kierowców, 53-latek słusznie zauważył, że zarówno Norris, jak i Piastri wciąż posiadają matematyczne szanse na zdobycie tytułu. Z drugiej strony podkreślił, że zespół musi realistycznie na to patrzeć, bo do Maxa Verstappena i to zdecydowanie mniej traci zawodnik z Bristolu. Obecnie dzielą go od Holendra 62 punkty:
“Rywalizujemy z Maxem Verstappenem, więc jeżeli chcemy dać wsparcie jednemu kierowcy, zdecydowanie musimy wybrać tego, który znajduje się w najlepszym położeniu. Lando spisuje się bardzo dobrze, co udowodnił pole position w Zandvoort czy tutaj na Monzy.”
“Musimy jednak dostosować parę małych kwestii wyścigowych, które mogą mu i nam pomóc właściwie wykorzystać pole position jak tu na Monzy. Patrząc bowiem na jego pierwsze okrążenie, można wypunktować kilka rzeczy, jakie dało się wykonać lepiej.”
“Numer 1 jako słowo dobrze sprawdza się w nagłówku, aczkolwiek nie mam przekonania, czy tak samo sprawdza się w prawdziwym świecie, jeśli chodzi o samo znaczenie. Co ono oznacza i robić? Załóżmy hipotetycznie, że dochodzimy do wniosku, iż w zakręcie nr 4 Lando zahamował za wcześnie, a Oscar miał naturalną możliwość objęcia prowadzenia.”
“Co to oznacza, jeśli mamy numer 1? Zamianę okrążenie później? Naprawdę trudno wykorzystać tę definicję w prawdziwym świecie. Lepsza jest dalsza praca zespołowa, poznanie opinii obu kierowców i wspólne dążenie do tego celu w obu mistrzostwach. Wygląda bowiem na to, że tytuł wśród kierowców jest zdecydowanie możliwy.”
“Byliśmy nieco ostrożni nawet przed Monzą, ale teraz widzimy, że McLaren może być konkurencyjny na torach, na których takowy nie był w zeszłym roku. Ogólnie mamy bardzo konkurencyjny pakiet, a to może być bardzo ważna broń Lando, zwłaszcza jeśli chodzi o mistrzostwo.”
Były inżynier Ferrari odniósł się także do stwierdzenia Verstappena, jakoby Red Bull nie miał szans na obronę obu mistrzowskich tytułów:
“Max jest dobry nawet w kontekście rozmów. Jest dobry nie tylko na torze. Oczywiście ma świadomość, że auto, którym obecnie się ściga, stanowi dla niego pewne wyzwanie. Musimy jednak lepiej wykorzystywać szanse, jakie Red Bulle aktualnie daje, gdyż nie ma zwykłej możliwości walki o podium.”
Stella na koniec zabrał głos odnośnie niedzielnej porażki z Ferrari, która była skutkiem pójścia w stronę strategii dwóch pit-stopów:
“Nasze auto tradycyjnie ma tendencję do dobrego spisywania się na tylnych oponach, ale gdy z przodu pojawia się graining, mamy tendencję do agresywnej jazdy. Przez to byliśmy nieco nerwowi, a już zwłaszcza po tym, jak Lando zblokował lewy przód parę okrążeń wcześniej. Dla nas była to oznaka poddawania się ogumienia.”
“Degradacja nie była na tyle wystarczająca, aby pokonać Leclerca przy jeździe na dwa pit-stopy. Przestrzeliliśmy o kilka kółek, ale te kilka to sporo. Wychodzi na to, że dało się wykrzesać więcej z tego ogumienia niż mogliśmy się spodziewać.”
“Każdy przystępował do tego wyścigu z wątpliwościami. Nikt w treningach nie jeździł przecież na twardej mieszance, a jadąc na 3. miejscu, łatwiej można spróbować strategii jednego pit-stopu niż gdy się prowadzi. Jeśli to się nie sprawdzi, w końcówce zmagań pojawią się trudności.”
Andrea został także zapytany o to, czy McLaren rozważał zamianę kierowców, kiedy stało się jasne, że Piastri nie dogoni Leclerca:
“Nie rozważaliśmy tego. Rozważaliśmy inne sposoby w trakcie zmagań, by mieć pewność, że Lando będzie miał swoje własne okazje. Nie braliśmy tego pod uwagę, gdyż chcieliśmy wywrzeć jak największą presję na Leclercu, licząc, że będzie miał problem z lewym przodem i zblokuje go w jednej z szykan.”
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS