Zespół z Woking stał się najbliższym rywalem Red Bulla w ostatnich wyścgiach, a ich tempo podczas krótkich i długich przejazdów sugeruje, że ma potencjał do wygrania dzisiejszego wyścigu.
Pomimo bardzo dobrego tempa, ich szanse na zwycięstwo w starciu z Verstappenem zostały nieco osłabione przez karę trzech miejsc startowych dla Piastriego, która przesunęła go na piąte miejsce, ale McLaren nadal wyraźnie czuje, że jest w stanie wywalczyć zwycięstwo.
I choć przewidywana prosta strategia jednego postoju (start na pośrednich, a następnie zmiana na twarde opony) na torze, na którym trudno jest wyprzedzać, daje niewiele opcji, aby wyprzedzić Verstappena w bezpośredniej walce. Nie oznacza to jednak, że nie ma strategicznych opcji, które pozwoliłyby go wyprzedzić.
Może to obejmować ryzykowanie startu na miękkich oponach, aby wskoczyć na prowadzenie na pierwszym okrążeniu lub wczesne podcięcie podczas pierwszego postoju. Samochody bezpieczeństwa mogą również stworzyć inne możliwości.
Dyrektor zespołu McLarena, Andrea Stella, jest jednak pewien, że wszystko, co zrobi w drodze do chwały, nie będzie kwestią podjęcia ryzyka.
Zapytany przez Motorsport.com o nastawienie do wyścigu, Stella powiedział: – Mamy nadzieję i chcielibyśmy nigdy nie znaleźć się w sytuacji, w której będziemy rzucać kostką. Staramy się stosować logiczne i strategiczne rozważania, aby zobaczyć, jakie jest najlepsze podejście, aby zmaksymalizować wynik.
– Musimy powiedzieć, że dojazd do zakrętu 1 tutaj jest jednym z najdłuższych w sezonie. Niekoniecznie więc pozycja na starcie będzie taka jak po zakończeniu pierwszego okrążenia.
– Zobaczymy, jak to będzie wyglądało. Ogólnie rzecz biorąc, istnieją pewne strategiczne opcje, ponieważ twarde opony mogą wytrzymać tutaj stosunkowo długo.
– Można więc zatrzymać się wcześnie, pojechać długi przejazd i spróbować pracować z podcięciem. Można też zatrzymać się później i wyprzedzić kilka osób, ale na świeższych oponach.
– Mamy kilka opcji i zobaczymy, którą wybierzemy. Najważniejszą rzeczą będzie dobre tempo, aby być w stanie wykorzystać te opcje.
Mario Isola, szef działu F1 w Pirelli uważa, że temperatura może mieć kluczowe znaczenie dla przebiegu wyścigu – im chłodniej, tym mniejsza będzie siła podcięcia strategii rywala.
Jeśli będzie ciepło, to nie widzę problemu z rozgrzaniem twardej opony, a podcięcie może być mocne. Jeśli temperatury będą znacznie niższe, to oczywiście twarda opona będzie miała większą trudność z rozgrzaniem.
Zapytany o to, czy uważa, że McLaren może zaryzykować i zrobić coś nieoczekiwanego, Isola powiedział: – Trudno jest naprawdę mieć strategiczną opcję, która całkowicie zmienia sytuację w tej sytuacji. W innych wyścigach mieliśmy więcej zmienności, więc łatwiej było coś wymyślić.
Isola nie sądzi jednak, że start na miękkich oponach, aby przeskoczyć Verstappena, byłby dobrą decyzją McLarena.
– Jeśli będą chcieli zaryzykować i wystartować na miękkich tylko po to, by wskoczyć na czoło w pierwszym zakręcie i spróbować utrzymać pozycję to nie jestem pewien, czy to naprawdę dałoby aż tak dużą przewagę.
– Wiemy, że różnica w ilości przejechanych metrów między miękką a średnią oponą jest bardzo niewielka, a to zależy również od sposobu, w jaki kierowca startuje.
– Wiemy, że Max jest bardzo dobry podczas startów, więc uważam, że jeśli spróbujesz wystartować na miękkim ogumieniu, aby spróbować wyprzedzić go na początku i nie odniesiesz sukcesu, możesz trochę zepsuć swój wyścig. Nie jest to coś, czego osobiście bym próbował.
Przede wszystkim McLaren nie jest na tyle naiwny, by myśleć, że rozpocznie prostą walkę z Verstappenem. Stella mówi, że musi mieć oko na to, co dzieje się za nim.
– Nadal uważam, że Ferrari jest bardzo konkurencyjne. Niektóre czasy okrążeń, zwłaszcza te uzyskane przez Charlesa Leclerca podczas treningów, wyglądały imponująco.
– Tak więc, jeśli zmaterializuje te czasy okrążeń, nie będziemy mogli patrzeć tylko na Verstappena przed sobą. Zdecydowanie będziemy musieli myśleć także o Ferrari.
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS