Sejm uchwalił w środę ustawę, która ma poprawić jakość danych zgromadzonych w rejestrach państwowych poprzez wyznaczenie rejestru PESEL jako rejestru referencyjnego. Wprowadza także m.in. pojęcie systemu rejestrów państwowych. Ustawa ma także wprowadzić ułatwienia dla obywateli, przede wszystkim utworzenie dostępnego dla urzędników rejestru danych kontaktowych obywateli, w którym będzie można zamieścić swój adres e-mail oraz numer telefonu.
W urzędach będzie szybciej i skuteczniej – czytamy w komunikacie cyfryzacji. “Zaproponowane przez nas rozwiązania nie tylko ułatwią i przyspieszą załatwianie spraw urzędowych, ale i pomogą obywatelom uniknąć ewentualnych negatywnych konsekwencji wynikających np. z nieterminowego załatwienia jakiejś sprawy” – napisano.
zobacz także:
Cytowanego w komunikacie szef MC Marek Zagórski zwrócił uwagę na umożliwienie bezpośredniego kontaktu administracji z obywatelem, “który zostanie powiadomiony telefonicznie lub za pośrednictwem poczty elektronicznej o stanie … czytaj dalej
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS