A A+ A++

– MC informuje:

Niemal 80 tysięcy graczy i 10 tysięcy drużyn. Za nami finały turnieju Grarantanna Cup. Poznajcie zwycięzców.

Ostatnie półtora miesiąca było wielkim e-sportowym świętem dla uczniów z całej Polski. W ruch poszły pady, klawiatury i smartfony. Nie zabrakło emocji i rywalizacji w duchu fair-play. Dla nas wszyscy byliście świetni!

Królowie Grarantanny

Grarantanna Cup była pierwszym w Polsce turniejem e-sportowym, w którym za darmo mogli wziąć udział uczniowie z całej Polski. Zorganizowaliśmy go w ramach akcji #zostańwdomu.

– Zależało nam, aby młodym ludziom ciekawie zorganizować czas, który spędzali w domu. Oczywiście, na pierwszym miejscu jest zawsze nauka, ale chcieliśmy im także dostarczyć ekscytującej rozrywki. Jak pokazuje zainteresowanie turniejem – udało się – mówi minister cyfryzacji Marek Zagórski.

Zapisy na zawody ruszyły 1 kwietnia i już wtedy było wiadomo, że idziemy na rekord. Ostatni finał odbył się 16 maja.

– W sumie w całym turnieju wzięło udział 78 542 graczy i 9732 drużyny. To świetny wynik. Spodziewaliśmy się dużego zainteresowania, ale to z jakim się spotkaliśmy przeszło nasze oczekiwania – mówi szef MC.

Przez ostatnie półtora miesiąca zorganizowaliśmy turnieje w czterech grach: Brawl Stars, FIFA 20, League of Legends i Counter-Strike: Global Offensive. Wybór nie był przypadkowy – to jedne z najpopularniejszych gier na świecie.

Przy organizacji współpracowaliśmy z największą na świecie firmą e-sportową – ESL.

Byli z nami znani influencerzy z branży e-sportowej i gamingowej: Maciej „Morgen” Żuchowski, Kinga Kujawska, Kuba „Kubik” Kubiak, Piotr „Izak” Skowyrski, Jarosław „pasha” Jarząbkowski, Damian „Nervarien” Ziaja, Jakub „Kubon” Turewicz i Paweł „Saju” Pawelczak.

Przede wszystkim jednak byli z nami młodzi ludzie z całej Polski.

Counter Strike rządzi

Jakie gry cieszyły się największym zainteresowaniem? W tej kategorii bezapelacyjnie wygrywa Counter Strike Go. W trakcie Grarantanny Cup zagrało w niego 32 454 graczy i 3858 drużyn. Drugie miejsce – League of Legends z 29 944 graczami i 2578 drużynami. W Brawl Stars zagrało 9888 graczy i 3296 drużyn. Na FIFA 2020 postawiło 4256 graczy.

Zawodnicy nie grali tylko dla przyjemności. Stawka była wysoka. Fotele gamingowe, monitory, smartfony, czy słuchawki i myszki – w sumie dla zwycięzców przygotowaliśmy nagrody o łącznej wartości 50 tysięcy złotych!

Skoro był to turniej dla uczniów, w którym reprezentowali swoją szkołę, przygotowaliśmy też coś specjalnego. Najlepsi zawodnicy mogli wygrać dla swojej szkoły pracownię multimedialną ufundowaną przez OSE NASK. W sumie do wygrania było osiem takich pracowni.

Oto, gdzie trafią:

– Zespół Szkół Ponadpodstawowych nr 1 im. rtm. Witolda Pileckiego w Piotrkowie Trybunalskim

– I Liceum Ogólnokształcące w Augustowie

– Zespół Szkół Technicznych w Suwałkach

– III Liceum Ogólnokształcące im. Jędrzeja Śniadeckiego w Jeleniej Górze

– Zespół Szkół Powiatowych im. Stanisława Staszica w Opocznie

– Zespół Szkół Technicznych i Ogólnokształcących w Tarnowskich Górach

– Zespół Szkół Nr 2 im. Simona Bolivara w Milejowie

– Zespół Szkół Budowlanych nr 1 w Krakowie

Wielkie brawa dla wszystkich zawodników!

– W trakcie Grarantanny Cup kolejny raz udowodniliśmy, że Polacy są świetni w e-sporcie – mówi minister cyfryzacji Marek Zagórski. – Wyniki turnieju pokazują, że jeszcze długo nic w tej dziedzinie się nie zmieni. I to nas cieszy – dodaje szef MC.

Nie tylko e-sport

Turniej e-sportowy to nie wszystko, co przygotowaliśmy dla uczniów na czas kwarantanny. Grarantanna (już bez Cup) to cykl różnego typu aktywności internetowych – sesje gier fabularnych online, zagadki logiczne, webinary, streamingi, turnieje i konkursy związane z grami oraz kreatywnym wykorzystaniem internetu. Żeby było łatwiej, umieściliśmy je w jednym miejscu – na stronie www.grarantanna.pl

W sumie przygotowaliśmy dwie odsłony Grarantanny.

Pierwsza wzbudziła niespotykane zainteresowanie i to nie tylko uczestników. Pisały o nas media w Japonii, Chinach, Rosji, Hiszpanii, Finlandii, Turcji, Izraelu, Indonezji, we Włoszech, na Węgrzech, czy na Tajwanie. A wszystko dzięki Minecraft! Poza tym 28 tysięcy uczniów rozwiązało zagadki paragrafowe, 15 tysięcy wzięło udział w quizach historycznych, a webinar o tym jak stworzyć grę wideo obejrzało 14 tysięcy osób. W sumie naszą stronę www.grarantanna.pl odwiedziło wtedy niemal 300 tysięcy osób.

W drugiej odsłonie – webinary o Minecrafcie obejrzało ponad 4700 uczniów, a w samą grę zagrało ponad 4400, przeszło 1000 osób wzięło udział w quizach o Polsce, 20 filmów zakwalifikowało się do konkursu w ramach wyzwania #edukatywni2, a odtworzono je ponad 2300 razy. W ramach wyzwania #graniewczytanie otrzymaliśmy 41 prac, które wyświetlono prawie 44 tysiące razy. Odnotowaliśmy ponad 4100 wyświetleń webinarów w ramach kursu dotyczącego gier RPG. Z kolei webinary TSG Class obejrzało ponad 4500 osób.

Jak sami widzicie – działo się!

Jeśli chcecie interesująco spędzić czas, to teraz zapraszamy Was na zajęcia do Klubów Młodego Programisty online ( https://www.facebook.com/KlubMlodegoProgramistyPl/live/ ). Co tydzień prowadzimy bezpłatne warsztaty programowania dla dzieci z klas 1-3 i 4-6. Zainteresowani? Zapraszamy ( https://www.facebook.com/KlubMlodegoProgramistyPl/live/ )!

UWAGA: komunikaty publikowane są w serwisie PAP bez wprowadzania przez PAP SA jakichkolwiek zmian w ich treści, w formie dostarczonej przez nadawcę. Nadawca komunikatu ponosi odpowiedzialność za jego treść – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe.(PAP)

kom/ jml/

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułPełna gama zabawek w radomskim E.Leclerc na Dzień Dziecka
Następny artykułBurmistrz przekazał nagrody aktywnym członkom HDK „Strażak”