Z modelami, które są zmodernizowane czasami tak jest, że zmiany ciężko zauważyć. I to się potwierdza w przypadku Mazdy CX-5. Zmiany wprowadzono na początku 2021 roku, w drugiej generacji, która oferowana jest od 2017 r. Przeczytałem, że z przodu nową CX-5 rozpoznamy po innych zderzakach, bardziej trójwymiarowym grillu, który teraz ma więcej chromu, zmieniono kształt przednich i tylnych lamp. Wprowadzono również nowy kolor nadwozia – Zircon Sand – i pojawiły się także nowe wersje wyposażenia i wzory felg. Stoję przed nową CX-5 i – szczerze mówiąc – jedyna zauważalna zmiana, jaką ja widzę, to nowe wkłady w światłach. Wyglądają zupełnie inaczej i nowocześniej. Zarówno z przodu jak i z tyłu.
Mazda CX-5 2.5 SKYACTIV-G
Pewnie jest to, że gdyby postawić nowy i poprzedni model obok siebie, to różnice dałoby się rozpoznać, ale mimo to zawsze zastanawiają mnie takie modernizacje, które można określić mianem – kosmetyczne. Po co się je robi, a jeśli już, to po co zapowiadać je, jakby były przełomowe? Przecież żaden z obecnych właścicieli nie sprzeda swojej „starej” MX-5 po to, żeby kupić „nową”. Trzeba jednak przyznać, że aktualna generacja CX-5 mimo, że ma już w sumie pięć lat to nadal bardzo ładny i atrakcyjny SUV.
Mazda CX-60: Droga w kierunku premium
To będzie duży SUV Mazdy. Ale nie największy, bo ten dopiero się pojawi. CX-60 ma ważne zadanie: wprowadzić Mazdę do klasy premium i walczyć z Volvo i Co.
Producent podaje, że wraz z modernizacją udoskonalono konstrukcję nadwozia, zawieszenie i fotele, co ma wpłynąć na zwiększenie komfortu jazdy. Zredukowano poziom hałasu, a poprawę odczuje się przede wszystkim podczas jazdy po nierównych nawierzchniach, takich jak np. żwir. Po żwirze nie jeździłem, ale faktem jest, że CX-5 to bardzo komfortowy, cichy i wykończony dobrymi materiałami SUV. Dotykowy ekran jest nieco większy i ma 10,25 cala przekątnej. Funkcja obsługi dotykowej jest tu zablokowana podczas jazdy. Można z niej korzystać wyłącznie na postoju. To dbanie o bezpieczeństwo w stylu Mazdy. Japończycy nie unicestwili fizycznych przycisków i pokręteł. Na szczęście pozostał klasyczny panel obsługi klimatyzacji czy chociażby fizyczny potencjometr do zmiany głośności radia. To obszerny, ale nie bardzo obszerny samochód. Na rynku znajdą się konkurenci, którzy mają więcej miejsca. Za to przy wykończeniu detali większość SUV-ów dostępnych na rynku prezentuje się znacznie gorzej. Bagażnik ma pojemność 506 litrów, a jego podłoga jest umieszczona na poziomie krawędzi załadunku. To bezsprzecznie pomaga przy jego załadunku.
Mazda CX-5 2.5 SKYACTIV-G
2,5 litrowy, 4-cylindrowy silnik o mocy 194 KM to jedna z dwóch dostępnych jednostek napędowych. Druga ma dwa litry i 165 KM. Topowy silnik to niecodzienna w dzisiejszych czasach wolnossąca jednostka napędowa. To silnik, który lubi spokojną jazdę (0-100 km/h 9,3 sekundy, V-max: 195 km/h), najlepiej poza miastem i w miarę ze stałą prędkością. Wtedy spalanie oscyluje w granicach 7-9 l/100 km. Do odprężonego stylu jazdy pa … czytaj dalej
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS