16 miesięcy po prezentacji MAZa 6440RR, dzisiaj dział sportu przedstawi zarządowi fabryki drugi egzemplarz rajdowej ciężarówki z “nosem”. Pojazd z zewnątrz nie różni się od poprzednika, jednak spore zmiany wprowadzono w silniku.
MAZ kooperuje silnikowo z czeską firmą Buggyra. 12,5-litrowe jednostki napędowe Gyrtech G-13 z blokiem Caterpillara, są przygotowywane w Rudnicach nad Łabą. Białorusini uznali, że przegrana z Kamazem w styczniowym Dakarze wynikała przede wszystkim ze słabszego silnika. W poprawionej wersji zmieniono wałek rozrządu, turbosprężarkę i oprogramowanie. Moc maksymalna przekroczyła 1000 KM.
Pierwszy test miał stanowić Morocco Desert Challenge, jednak ośmioetapowy maraton został przełożony na wrzesień. Zespół MAZ-a zgłosił się zatem na majową rundę mistrzostw Rosji w rajdach terenowych – Zołoto Kagana. Impreza w obwodzie astrachańskim również zmieniła termin na późniejszy. Do debiutu nowej białoruskiej ciężarówki może zatem dojść dopiero w Silk Way Rally.
Równolegle prowadzony jest projekt MAZ-a z chińską firmą silnikową Weichai Group. Turbodiesel Weichai zamontowano w poprzedniej wersji rajdowego MAZa – 5309RR. Od roku trwają testy. Strona chińska poprawia silnik, ale ostatnio projekt został wstrzymany. Z powodu pandemii koronawirusa zamknięto fabrykę w Weifang.
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS