Zauważyłeś/łaś u siebie problemy ze stabilnością procesorów Intel Core 13. lub 14. generacji i masz już tego serdecznie dosyć? Sprzedaj go nam, a my sprawdzimy, czy istnieje jakiekolwiek rozwiązanie tej sytuacji, pomagając przy tym innym użytkownikom!
O stabilności procesorów Intel Core 13. lub 14. generacji opowiadać tu nie będziemy, bo pisaliśmy już o tym wielokrotnie, ale dla tych, którzy przespali ostatnie miesiące powiemy tylko, że Intel ma poważny problem, który, jak się później okazało, dotyka nawet jednostek mobilnych. Nawet sam Intel nie wie, czy faktycznie naprawi problemy ze stabilnością Raptor Lake i czy aktualizacja mikrokodu przyniesie wymierne korzyści.
Intel, aby ugasić pożar, wydał nawet stosowne stanowisko na ten temat:
„Na podstawie obszernej analizy procesorów Intel Core 13./14. generacji do komputerów stacjonarnych zwróconych nam z powodu problemów z niestabilnością, ustaliliśmy, że podwyższone napięcie robocze powoduje problemy z niestabilnością w niektórych procesorach 13./14. generacji do komputerów stacjonarnych. Nasza analiza zwróconych procesorów potwierdza, że podwyższone napięcie robocze wynika z algorytmu mikrokodu, który powoduje nieprawidłowe żądania napięcia do procesora”.
„Intel dostarcza poprawkę mikrokodu, która usuwa przyczynę narażenia na wysokie napięcia. Kontynuujemy walidację, aby upewnić się, że scenariusze niestabilności zgłoszone firmie Intel w odniesieniu do procesorów Core 13./14. generacji do komputerów stacjonarnych zostaną uwzględnione. Intel obecnie planuje wydanie poprawki partnerom w połowie sierpnia po pełnej walidacji”.
„Intel zobowiązuje się do naprawienia sytuacji u naszych klientów i nadal prosimy wszystkich klientów, którzy obecnie doświadczają problemów z niestabilnością procesorów Intel Core 13./14. generacji do komputerów stacjonarnych, o kontakt z działem obsługi klienta Intel w celu uzyskania dalszej pomocy”.
Sprzedaj nam swój niestabilny procesor Intel
I tu wychodzimy z propozycją. Jeśli jesteś posiadaczem desktopowego modelu procesora Intel Core 13. lub 14 generacji, chcielibyśmy go od Ciebie kupić, by samodzielnie, we własnym zakresie sprawdzić, czy i przede wszystkim w jakich okolicznościach pojawiają się problemy, a jeśli szczęście dopisze, znaleźć przynajmniej czasowe rozwiązanie.
Problem ten pojawia się najczęściej podczas kompilacji shaderów w grze The Last of Us Part I, gdzie trwa to nienaturalnie długo lub w innych grach, przy których wyskakuje powiadomienie o braku pamięci.
Wszystkie propozycje prosimy kierować na oficjalny mail naszego redakcyjnego kolegi Tomka: [email protected]
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS