Grecale to pierwszy z kilku zupełnie nowych modeli Maserati, które mają się pojawić na rynku w najbliższych latach. SUV z napędem na wszystkie koła, znajdujący się w segmencie D, poniżej wprowadzonego w 2016 roku Levante, będzie początkowo, czyli od lata 2022 dostępny z silnikami spalinowymi. Rok później pojawi się Grecale Folgore, to wersja zasilana wyłącznie na prąd.
Podstawą Grecale jest platforma Fiata Chryslera o nazwie Giorgio, która stosowana jest już w Alfie Romeo Giulia i Stelvio, a także w Jeepie Grand Cherokee. Jednak tu rozstaw osi (2,90 metra) został wydłużony o prawie 9 cm. Odbiło się to na sporej długości auta (4,86 metra) i ten fakt ma mieć również wpływ na przestrzeń we wnętrzu, która powinna dorównywać modelom znajdującym się segment wyżej.
Maserati Grecale
Maserati Grecale
Już kilka chwil po premierze nowego modelu internauci zarzucili Grecale stylistyczne pokrewieństwo do… Forda Pumy. Z finalnym werdyktem trzeba się wstrzymać do momentu zobaczenia auta na żywo, bo często jest tak, że modele aut zupełnie inaczej (czasami gorzej, czasami lepiej) prezentują się na zdjęciach. Jedno jest pewne – Grecale jest eleganckie, ale stylistycznie nie zaskakuje.
W środku ma być nowocześnie. 12-calowy wyświetlacz zastępuje klasyczny zestaw wskaźników i ma różne tryby wyświetlania, od purystycznego po sportowy. Jest też wyświetlacz przezierny (head up display), a na środku deski rozdzielczej kolejne dwa wyświetlacze (górny 12,1 cala, dolny 8,8 cala), z tym że dolny zabudowany jest dla lepszej widoczności pod kątem. Rozwiązanie podobne do tego, które w swoich modelach stosuje Audi. Z konsoli środkowej zniknęły wszystkie fizyczne przełączniki. Za dźwięk w kabinie odpowiada włoska firma Sonus Faber. To producent ręcznie robionych głośników, słuchawek i innego wysokiej klasy sprzętu audio. Katalogowa cena domowych głośników serii Aida została wyceniona na 120 tys. dolarów. Bagażnik pomieści 570 litrów bagażu czyli praktycznie tyle samo co sporo większe (+15 cm) Levante (580 l).
Maserati Grecale Trofeo
Podstawowym modelem jest Grecale GT, który, podobnie jak wszystkie inne wersje, jest standardowo wyposażony w napęd na wszystkie koła. Pod maską znajdzie się rzędowy, czterocylindrowy silnik o mocy 300 KM (240 km/h, 0-100 km/h w 5,6 s). W wersji Modena na wyposażeniu seryjnym są aktywne amortyzatory, a silnik ma moc 330 KM (240 km/h, 0-100 km/h w 5,3 s). Topowa wersja Trofeo, dysponuje silnikiem V6 i mocą 530 KM (285 km/h, 0-100 km/h 3,8 s). To jednostka napędowa z supersportowego modelu MC20. W późniejszym czasie pojawi się w pełni elektryczna wersja Folgore. Póki co zdradzono niewiele technicznych deatlii tego modelu. Wiadomo jedynie, że zostanie wprowadzony na rynek rok po wersjach spalinowych, wykorzystuje technologię 400 V i ma akumulator o pojemności 105 kWh.
Czytaj więcej
Maserati Grecale
Na trzech głównych rynkach auto będzie promowane w zupełnie odmienny sposób. W Chiach włoski SUV będzie postrzegany jako auto luksusowe. W Europie będzie promowane jako praktyczny samochód rodzinny i alternatywa w segmencie premium. Z kolei w USA Włosi chcą się pr … czytaj dalej
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS