A A+ A++

Od produkcji leków do podróży służbowych

Firma swoje korzenie ma właśnie w spółce technologicznej. Zwrotów akcji było kilka. Na początku Andrzej Wierzba marzył o produkowaniu leków. Kiedy zrobił doktorat z biochemicznej inżynierii na Uniwersytecie w Vancouver, dokąd wyjechał z rodzicami jako nastolatek, odkrył, że bardziej interesuje go informatyka. Pierwszy start-up zbudował jeszcze w Kanadzie. I nawet zrobił oprogramowanie automatyzujące tworzenie baz danych z obszaru biochemii i molekularnej biologii, jednak szybko skoncentrował się na rynku nieruchomości. Wrócił do Polski, gdzie widział większą przestrzeń do rozwoju i gdzie „czuł bardzo dobrą energię i dobrze mu się żyło”. W 1998 roku założył spółkę AWP i stworzył oprogramowanie MLS (Multiple Listing System, czyli platforma wymiany ofert) dla agentów nieruchomości, działające pod marką LocumNet. W 2006 r. przekształcił AWP w Netmedia i wprowadził firmę na giełdę.

Projekty informatyczne zahaczały o różne branże, ale szybko zaczęła królować turystyka. Zainwestował m.in. w Finder (zarządzanie flotą samochodową), który sprzedał holenderskiemu operatorowi nawigacji TomTom, czy w Travel Network Solutions (sieć biur podróży działająca pod marką Wakacyjny Świat), którą sprzedał do Wakacje.pl. Głośno było też o YieldPlanet (zarządzanie ofertą cenową hoteli), który trafił do amerykańskiego Guesty, dostarczającego „turystyczne” technologie na całym świecie.

Warto przeczytać: 30- i 40-latkowie podróżują bez sensu. „Im nie chodzi o przeżywanie, tylko o zaliczanie”

Jeszcze w 2005 r. przejął działalność portalu hotele.pl, w którym razem z jego twórcą, Michałem Pszczołą, zaczęli wprowadzać najnowsze rozwiązania technologiczne. I pewnie byłaby to największa baza noclegowa co najmniej w Polsce, gdyby nie Booking.com, który w 2007 roku wszedł na nasz rynek z impetem i gigantycznymi budżetami reklamowymi, zmiatając wszystkich z planszy. Wtedy Wierzba postawił wszystko na jedną kartę: podróże służbowe.

W 2007 roku przejął start-up eHotele.pl oraz działającą od lat 80. agencję turystyczną TAU, a rok później – Marco Polo Travel specjalizującą się w rejsach wycieczkowych.

czytaj dalej

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułPZU dołącza do Programu Edukacyjnego „Ratujemy i Uczymy Ratować”
Następny artykułX-kom podpisał umowę inwestycyjną z NEONET. Celem jest całkowite przejęcie spółki i umocnienie pozycji x-kom