A A+ A++

Jak czytamy w dokumentacji przetargowej, opublikowanym w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej, postępowanie dotyczy zakupu czterech łodzi motorowych dla następujących okrętów: szkolnego ORP „Iskra”, fregaty rakietowej ORP „Gen. K. Pułaski” oraz zbiornikowca ORP „Bałtyk”, a także dla Ośrodka Szkolenia Żeglarskiego Marynarki Wojennej w Gdyni.

Poczynając od łodzi dla ORP „Iskra”, będzie to łódź transportowa, w liczbie jednej sztuki, wyposażona w spalinowy silnik zaburtowy. Dodatkowo z nią ma zostać zamontowana nowa podstawa, która zastąpi poprzednią (jak i starą łódź). Według oczekiwanej specyfikacji powinna ona pomieścić do dziewięciu załogantów, posiadać ładowność do 944 kilogramów, umożliwiać bezpieczne operowanie na morzu przy wietrze o sile czterech stopni w skali Beauforta oraz mieć doczepiony silnik o mocy 80-90 koni mechanicznych.

Natomiast jeżeli chodzi o fregatę ORP „Gen. K. Pułaski”, to nowa łódź winna zastąpić sześciokomorową łódź pontonową Sportis S-7500ID, która obecnie służy do prowadzenia operacji morskich oraz śródlądowych tzn. transport załogi, zaopatrzenia, zabezpieczenia ratowniczego, prowadzenia obrony przeciwdywersyjnej okrętu, a także podejmowania rozbitków oraz przewozu nurków do prowadzenia prac w pobliżu okrętu. Ponton powinien mieć minimum siedem komór z hypalonu lub materiału równoważnego koloru czarnego, móc zabrać na swój pokład dziesięć osób. Do wyposażenia obowiązkowego możemy zaliczyć między innymi radiotelefon, nawigację GPS oraz echosondę.

Ośrodek Szkolenia Żeglarskiego Marynarki Wojennej z kolei potrzebuje łodzi pneumatycznej typu RIB, która będzie służyła do celów szkoleniowych oraz zabezpieczania działalności bieżącej OSŻ. Ma ona pomieścić do sześciu osób przy sile wiatru 6 stopni w skali Beauforta. Tak jak w pozostałych przypadkach, ma posiadać zaburtowy silnik spalinowy, a powłoki komór mają zostać również wykonane z hypalonu lub materiału równoważnego.

Reklama

Ostatnia łódź, jaką poszukuje MW, jest łódź motorowa, która zastąpi dotychczas używanego Parkera 630. Jej celem będzie transport załogi, przeszukiwanie wyznaczonych akwenów morskich, prowadzenie obrony przeciwdywersyjnej okrętu, przewóz nurków, podejmowanie rozbitków oraz udzielanie pomocy innym okrętom, oraz statkom. Jej zdolność przewozowa to 6 osób.

Wraz z nowymi łodziami wykonawca decyduje się na przeprowadzenie szkolenia dla personelu, które to będzie obejmowało zapoznanie się z dokumentacją łodzi oraz ewentualne szkolenie praktyczne.

Termin składania ofert upływa 14 czerwca br. o godzinie 9:00, a już po upływie kolejnej godziny zostaną one otwarte. Zamawiający określił w wypadku czterech łodzi jedyne kryterium, które będzie miało wpływ na ich wybór tj. kryterium ceny. Wszystkie łodzie powinny zostać dostarczone w terminie 100 dni od momentu podpisania umowy.

Kacper Bakuła

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykuł'Polski Ład' uderza w samozatrudnionych. Będą szukać optymalizacji podatkowej?
Następny artykułIKS GTM z brązowym medalem Mistrzostw Polski