Według kierowcy testowego, Michele Pirro, podczas przyszłotygodniowych testów MotoGP w Barcelonie, Marquez ma jeździć obecnym Ducati GP24, a także prototypem GP25.
Dla Marqueza będzie to pierwsza okazja do współpracy z fabrycznym zespołem Ducati.
Zwykle zespoły wykorzystują listopadowe testy, aby dać swoim zawodnikom szansę wypróbowania najnowszych maszyn na kolejny rok, ale ponieważ Marquez nigdy nie miał okazji jeździć modelem GP24, Ducati pozwoli Hiszpanowi w Barcelonie jeździć na dwóch różnych motocyklach.
Teoretycznie powinno mu to ułatwić przejście z GP23 do GP25, a także pomóc zrozumieć, dlaczego motocykl w specyfikacji 2024 jest tak dominujący w MotoGP.
– Marquez będzie miał okazję jeździć na obu motocyklach – wyjawił Pirro w wywiadzie dla GPOne. – Spodziewam się, że powie: „ok, wszystko jest trochę lepsze”. Nie spodziewam się rewolucji ani niczego specjalnego.
Ducati zdominowało konkurencję MotoGP w tym roku, zdobywając tytuł już przed końcem września.
W dużej mierze to zasługa Ducati GP24, które według wielu stanowi ogromny skok w wydajności i tak już szybkiego motocykla z 2023 roku.
Zawodnicy startujący GP24 wygrali w tym roku 15 z 19 rund, podczas gdy trzech z czterech najlepszych zawodników mistrzostw ściga się na najnowszej specyfikacji motocykla.
Pirro nie sądzi jednak, że Ducati dokona kolejnego wielkiego skoku z nowym modelem GP25, który jest nadal w fazie rozwoju, podkreślając, że możliwe są jedynie stopniowe aktualizacje z roku na rok.
– Będzie miał trudności z dostrzeżeniem ewolucji – powiedział Włoch, który testował nowy motocykl w Jerez dwa tygodnie temu.
– Jednakże, jak co roku, staramy się poprawiać i wierzę, że motocykl na 2025 rok będzie kolejnym krokiem naprzód. Nie będzie rewolucji, ale małe ulepszenia, które również będą musiały zostać potwierdzone na innych torach.
– W tym roku GP24 pokazało, że jest konkurencyjne we wszystkich wyścigach, czego być może nie udało się osiągnąć w przypadku GP22 i GP23.
– Nie łatwo jest ulepszyć motocykl, który jest naprawdę dobry, ale nad tym pracujemy i nie możemy się doczekać, aż Pecco i Marc je wypróbują.
Pirro wyjaśnił, że GP25 jest zbudowany tak, aby pasował do stylu jazdy Bagnai, ale zmiany wprowadzone w celu poprawy hamowania powinny również odpowiadać Marquezowi.
– Kiedy pojawi się nowa aerodynamika, moim zdaniem motocykl będzie bardziej agresywny, ponieważ poprawiliśmy kilka rzeczy dla Pecco.
Pirro pojawi się podczas testów w Barcelonie, zastępując kontuzjowanego Fabio di Giannantonio w VR46.
Ponieważ Ducati zmniejszy swoje zaangażowanie z czterech motocykli fabrycznych w 2024 roku do trzech, Di Giannantonio, Marquez i Bagnaia będą jedynymi zawodnikami, którzy w przyszłym roku dostaną do dyspozycji GP25.
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS