A A+ A++

Były kierowca F1, Robert Doornbos wywiadzie dla Ziggo Sport stwierdził, że szokujące odejście Hondy może de facto stanowić dużą szansę dla Red Bulla.

“Silnik zawsze stanowił ich piętę Achillesową” mówił. “Zawsze musieli kupować silniki od kogoś innego.”

Co ciekawe Helmut Marko także nieco złagodził swoje stanowisko w tej sprawie: “Wszyscy producenci mają swoje zespoły i budują podwozia i silniki wspólnie.”

“My dostajemy silnik i musimy zbudować wokół niego podwozie” mówił dla Sport1. “Dlatego preferujemy rozwiązanie z Hondą. Ale żeby do tego doszło, muszą być spełnione pewne parametry, takie jak zamrożenie przepisów silnikowych od sezonu 2022.”

Marko twierdzi, że Red Bull przystąpi teraz do rozmów nie tylko z Hondą ale również z władzami F1.

“Zakładając, że rozmowy przebiegną dobrze, preferowalibyśmy przejęcie Hondy i wszystkiego innego, a potem przygotować silniki w Milton Keynes.”

“Niemniej będzie to możliwe tylko wtedy jeżeli zamrozimy ich rozwój od pierwszego wyścigu 2022. Potrzebujmy decyzji FIA jak najszybciej.”

“Jeżeli będzie ona pozytywna, kolejnym krokiem będzie porozumienie z Hondą. Mamy kilka budynków i magazynów w Milton Keynes i obecnie przyglądamy się gdzie moglibyśmy umieścić ten dział.”

Przy zamrożonym rozwoju jednostek napędowych Marko wierzy, że Red Bull może być w kolejnych latach konkurencyjny.

“Obecnie różnica między producentami wynosi 15 – 20 KM. Ferrari jest nieco dalej z tyłu, ale spodziewam się, że wkrótce nadrobią to.”

“Prowadzone są także dyskusje dotyczące dostosowania osiągów silników poprzez zmiany w przepływie paliwa i innych parametrów. Jesteśmy więc na dobrej drodze.”

Na koniec Marko został zapytany czy Red Bull nie szykuje się do przejęcia usług Andy’ego Cowella, silnikowego guru Mercedesa, który rozstaje się z ekipą z Brackley.

“Nie jesteśmy jeszcze na tym etapie, ale dziękujemy za zwrócenie nam na to uwagi” mówił Austriak.

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułProtest rolników w Warszawie. Do akcji przyłączyli się taksówkarze. Utrudnienia w ruchu
Następny artykułNowohucki piec to pierwsza kostka domina. Polski sektor hutniczy kapituluje