Pozostałe podsumowania roku 2020 przeczytasz tu >
O roku 2020 dla marki BNP Paribas opowiada Agnieszka Konarzewska, dyrektor departamentu komunikacji marketingowej w Banku.
Największe sukcesy i wyzwania dla marki BNP Paribas w 2020 roku
Roku 2020 nie da się porównać do żadnego poprzedniego. Był dużym wyzwaniem, ale też sprawdzianem dla nas, czy potrafimy działać jako zespół – bez ściemy, zgodnie z naszymi wartościami, szybko podejmować decyzje i nie bać się działać w niepewnej sytuacji. W tym roku w podsumowaniu będzie więcej o ludziach – pracownikach, klientach i partnerach, bo to z nimi i dla nich tworzymy markę.
Strategia, którą przyjęliśmy kilkanaście miesięcy temu – bank zmieniającego się świata, który obserwuje i reaguje na zmiany oraz pomaga odnaleźć się w nich klientom – jest misją szczególnie skrojoną na te czasy. W tym roku największe sukcesy, były również największymi wyzwaniami.
Po pierwsze, udało się nam zapewnić bezpieczeństwo działania naszym pracownikom, szczególnie koleżankom i kolegom w sieci sprzedaży, ale też zwinność operacyjną w obsłudze klientów dzięki szybkiemu przejściu na pracę zdalną kilku tysięcy pracowników. Po drugie, wprowadziliśmy wiele nowych udogodnień dla klientów, żeby Ci którzy chcą, mogli w jak największym stopniu bankować z nami zdalnie – np. możliwość założenia konta przez selfie, jako pierwszy bank na świecie wprowadziliśmy również możliwość umówienia wizyty w oddziale przez Booksy. Wprowadziliśmy również nowy model utrzymywania relacji z klientami poprzez spotkania online, webinary, podcasty, których odbyło się wiele, zarówno dla klientów indywidualnych, jak i biznesowych.
Po trzecie, oczywiście wspieraliśmy i wspieramy tych, którzy w tej trudnej sytuacji mieli i mają najciężej – medyków, osoby starsze, osoby wykluczone ze względu na warunki materialne.
Poza wyzwaniami opisanymi wyżej trzeba jeszcze wspomnieć o wyzwaniu, jakim była praca zdalna, w rozproszonym zespole, w niepewnej sytuacji. Ostatnie miesiące pokazały, że pracujemy w świetnym zespole. Nie raz wydawało się nam, że nie da się szybciej, lepiej w tych warunkach, a jednak się udawało. To był bardzo pracowity rok dla nas, który pokazał, że możemy na siebie liczyć, a w połączeniu ze świetnymi partnerami – agencjami, domami mediowymi, wydawcami – możemy robić rzeczy, które kiedyś w takich warunkach wydawałyby się nam niemożliwe.
3 najciekawsze akcje w 2020 roku
Rok 2020 to czas wielu nietypowych aktywności, ale jeśli mam wybrać trzy, to wymienię:
1. Kampanię „Jeszcze będzie przepięknie, jeszcze będzie normalnie” oraz współpracę z Agorą w ramach akcji „Gdy to się skończy”. To były pierwsze działania na rynku, które z wszechobecnego komunikatu – zostań w domu – przechodziły dalej, pokazywały szerszą perspektywę i dawały więcej nadziei.
2. Przełożenie ze świata offline’u do świata online’u naszych autorskich spotkań BNP Paribas Talks. Jako pierwszy bank uruchomiliśmy kanał na Spotify, gdzie można już znaleźć kilkadziesiąt podcastów z obszaru kultury, biznesu, ekologii, podróży. Są one również dostępne na talks-bnpparibas.pl. To właśnie jeden z elementów nawiązywania nowej relacji z klientem.
3. Misja edukacja – inicjatywa banku, w ramach której prowadzimy wiele aktywności – mamy program edukacyjny dla dzieci z zakresu finansów, dostosowanych do nauki zdalnej w szkołach, ale także specjalne warsztaty dla dzieci i rodziców, które mają pomóc rodzicom odkryć moce ich dzieci, poza tym w programie również tematy dla rodziców z zakresu bezpieczeństwa w sieci i bankowania online dla początkujących. Program został stworzony we współpracy z partnerami i specjalistami z dziedziny edukacji.
Akcja z najmocniej zaskakującymi efektami
Największe zaskoczenie 2020 roku – to chyba jak szybko i klienci i pracownicy „przyzwyczaili” się do działania w innej rzeczywistości.
To, na co chciałabym też zwrócić uwagę, to program, który mimo trudnej sytuacji w tym roku, powstał oddolnie w naszej organizacji, dzięki grupie kobiet – ten program to kobiety zmieniające BNP Paribas, który ma na celu wspieranie różnorodności oraz równowagi płci w każdym aspekcie życia. Wdrożyłyśmy już kilka aktywności, w tym największy program rozwojowy dla kobiet w historii banku, ponad setka kobiet z organizacji zaczęła właśnie roczną przygodę rozwojową.
Motywację pracowników widać jeszcze w jednej akcji – jesteśmy trzeci rok partnerem Szlachetnej Paczki i w tym roku na liderów zgłosiła się rekordowa liczba naszych pracowników. Przygotują ponad sto paczek dla potrzebujących rodzin.
Bardzo pozytywnie zaskoczyły nas również efekty naszej działalności skierowane do przedsiębiorców. Mimo bardzo trudnego roku, udało się nam dotrzeć do wielu nowych klientów, oferując zarówno wsparcie produktowe, ale też wykraczające poza sferę finansową.
Najważniejsze kanały komunikacji marketingowej w 2020 roku
Najważniejszy kanał komunikacji w roku 2020 to ze względów oczywistych online, ale telewizja w czasach lockdawnu też miała swój dobry moment.
Najbardziej obiecujące trendy marketingowe
Trochę trudno przewidzieć jak będzie wyglądał rok 2021 – mam nadzieję, że uda się nam wrócić do normalności – rozumianej jako kontakt z drugim człowiekiem i jeśli tylko będzie to możliwe, to będziemy kontynuowali aktywności offline’owe i lokalne. Ale myślę, że już na zawsze zostanie z nami i naszymi klientami większa śmiałość do korzystania z internetu, także w naszej branży bankowej.
Myślę, że ten rok i przyszły rok to dobry okres do testu czy marki robią to, co mówią. Zaangażowanie społeczne marek, wartości marek – o tym często się pisało. Świat mówi nam sprawdzam. My będziemy kontynuować strategię Banku zmieniającego się świata zaangażowanego społecznie. Będziemy na bieżąco identyfikować zmiany i oczekiwania społeczne, które pandemia przyspiesza i wyostrza.
Budżet na działania marketingowe
Nie przewidujemy dużych zmian w strukturze budżetu w przyszłym roku – to będzie kooperacja działań onlinowych i offlinowych.
Ocena obecnej kondycji branży marketingowej w Polsce
Dla branży marketingowej to był trudny rok, wiele firm zredukowało budżety, było wiele ograniczeń w branży reklamowej. Dlatego ważne żeby odpowiedzialnie i po partnersku traktować koleżanki i kolegów z agencji marketingowych oraz domów mediowych, domów produkcyjnych etc. Przy okazji jeszcze raz dziękujemy naszym partnerom za wiele nagród zdobytych wspólnie w tym roku – Mixx Award, Golden Arrow, Kreatura.
Najważniejsze cele i plany na 2021 rok
W przyszłym roku będziemy kontynuować strategię banku zmieniającego się świata, wspierając biznes po trudnym roku, walcząc o nowych klientów dobrą jakością współpracy i wspólnotą wartości. Będziemy rozwijać aktywności komunikacyjne, które w tym roku miały szerszą odsłonę – działania dla biznesu – zarówno dla mikro, jak i segmentu sme i korpo, dla klientów bankowości premium oraz segmentu wealth management.
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS