Użytkownicy TikToka cenią kreatywność i dobrą zabawę – 75% odwiedza platformę w poszukiwaniu rozrywki[2]. Istotne są dla nich także treści związane z markami, które w autentyczny sposób łączą ze społecznością platformy. Marki modowe również chcą być częścią tego doświadczenia, dlatego na TikToku można znaleźć konta bardzo różnorodnych marek modowych jak Gucci, Burberry, Saint Laurent, Prada, Fendi, ale także Guess, Levi’s, Zara, Mango czy H&M. Popularność hashtagu #Fashion na TikToku, który uzyskał już ponad 95 miliardów wyświetleń oraz hashtagu #moda wyświetlonego ponad 10 miliardów razy sprawia, że kolejne marki fashion dostrzegają potencjał aplikacji. A za tym, że warto w działaniach marketingowych marek postawić na TikToka przemawia także fakt, że jego społeczność jest otwarta na treści reklamowe, co potwierdzają badania – aż 57% badanych użytkowników TikToka przyznało, że dokonało zakupów po tym jak zostali do tego zachęceni na platformie[3].
Polskie marki na TikToku
Potencjał TikToka dostrzegły także marki modowe w Polsce. Jedną z nich jest CCC, która w ciągu 6 miesięcy zyskała 70 tys. nowych obserwatorów., a wideo zostały już obejrzane ponad 20 milionów razy.
– Działania płatne i dostępne na TikToku formaty reklamowe pozwalają precyzyjnie określić do kogo chcemy dotrzeć z komunikatem. Jednak zarówno płatne, jak i organiczne wsparcie, pozwalają na swobodne budowanie społeczności, rozwój naszego konta o liczbę obserwatorów, polubień czy komentarzy. Kluczem jest tu odpowiednia komunikacja – wskazuje Michał Bednarek, Global Content & Influencer Marketing Team Leader CCC.
Nowa kampania TikToka
Najważniejsze w zwiększaniu sprzedaży jest podejście zakładające regularną komunikację organiczną połączoną z działaniami płatnymi na platformie. Udowadnia to najnowsza kampania marketingowa polskiego zespołu TikToka, do której zaproszono między innymi markę CCC. Przygotowany został cykl podcastów „Posłuchaj TikToka” przybliżający unikatowy format aplikacji oraz obalający popularne mity na temat platformy. Odcinki dostępne będą niebawem w popularnych serwisach strumieniowych jak Spotify, YouTube, Google Podcasty czy Apple Podcasts. Wystartowała także strona tiktokforbusiness.pl, na której zamieszczone zostaną case studies wybranych kampanii polskich marek, artykuły branżowe oraz seria podcastów.
– TikTok to efektywne miejsce dla biznesu, bez względu na jego branżę czy skalę działania. Jak wskazuje raport opublikowany przez firmę Nielsen – TikTok ma dwukrotnie większą efektywność sprzedażową niż inne platformy, a jego unikatowa społeczność pozwala na dotarcie do nowej grupy konsumentów, a ROAS (zwrot z nakładów na reklamę) jest o 14% wyższy w porównaniu do innych mediów[4]. Jestem przekonany, że nasza najnowsza kampania przekona ludzi reklamy do tego, że TikTok to przede wszystkim skuteczna platforma mediowa oparta na angażującym wideo. Liczymy, że zachęci kolejne marki do uwzględnienia TikToka w swoich stałych działaniach mediowych i prowadzenia efektywnej i autentycznej komunikacji ze swoimi odbiorcami – mówi Rafał Drzewiecki, Head of Marketing w TikTok w Polsce i Europie Centralnej.
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS