Przy tak ogromnej konkurencji nie jest łatwo przebić się ze swoją ofertą, dlatego koniecznością staje się sięgnięcie po różne narzędzia marketingowe. Promowanie sklepu z kosmetykami lub własnej marki kosmetyków musi być dobrze przemyślane. Należy mieć na uwadze nie tylko własny zysk, ale przede wszystkim potrzeby klientów i ich preferencje. Można mieć najlepszej jakości produkty, ale jeśli nie przekona się do ich zakupu, niczego się na nich nie zarobi.
Więcej: https://warszawskagm.pl/blog/marketing-kosmetykow/
Na czym polega marketing w branży beauty, jak właściwie reklamować kosmetyki?
Zapotrzebowanie na kosmetyki jest ogromne, ale to właśnie dzięki umiejętnemu zareklamowaniu swoich produktów możliwe staje się zwiększenie wyników sprzedażowych. Klient nie wie, czy dany produkt rzeczywiście będzie odpowiedni, musi zaryzykować z jego zakupem. Kluczowe będzie wobec tego to, aby zachęcić go do sfinalizowania zakupu. Trzeba przekonać go do tego, że warto zaufać danej firmie i wypróbować jej produkty. Wbrew pozorom nie jest to wcale takie łatwe, trzeba się jakoś wyróżnić na tle konkurencji i sprawić, że oferowany produkt wyda się wyjątkowy.
Każdy lubi otaczać się czymś wartościowym, wyjątkowym, dlatego znaczenie ma nie tylko piękny zapach i dobry skład kosmetyku, ale też jego atrakcyjne opakowanie. Zadziałać trzeba na wszystkie zmysły, wpłynąć na emocje, nakłonić do podjęcia konkretnego działania. Istotne będzie poznanie swoich odbiorców, ich preferencji, rytuałów pielęgnacyjnych i urodowych upodobań. Podczas opracowywania strategii marketingowej powinno się skupić na wybranej grupie docelowej, czyli osób rzeczywiście zainteresowanych oferowanymi kosmetykami.
W branży beauty bardzo dobrze sprawdzają się reklamy, które przedstawiają zastosowanie kosmetyku w życiu codziennym. Należy zaprezentować nie tylko zalety produktu, ale też sposób jego wykorzystania, zaspokoić ciekawość konsumenta, rozwiać wszelkie wątpliwości. Można przekonać go do marki, pokazując proces produkcji kosmetyków i działanie firmy od środka. Planując marketing kosmetyków, nie można zapomnieć o znalezieniu odpowiednich ambasadorów marki, którzy będą godnie reklamować produkty i firmę. Istotne będzie to, aby wybrane osoby były autentyczne, pozytywnie nastawione, cieszące się autorytetem i uznaniem w danej grupie docelowej. W przypadku młodych osób, reklama kosmetyków przy wykorzystaniu influencerów będzie podobnie skuteczna, jak ta w telewizji.
Skuteczny marketing kosmetyków – o czym warto pamiętać?
Firma sprzedająca kosmetyki powinna zadbać o stworzenie własnego sklepu lub strony internetowej, która stanie się wizytówką marki, bazą wiedzy na temat firmy i oferowanych produktów. Coraz więcej konsumentów dokonuje świadomych decyzji zakupowych, chce najpierw lepiej poznać daną markę przed dokonaniem zamówienia. W branży beauty ogromne znaczenie ma komunikacja wizualna. Każdy lubi otaczać się pięknem i wyglądać atrakcyjnie. W marketingu i reklamie kosmetyków konieczne jest wykorzystanie dobrej jakości zdjęć, oraz stworzenie księgi znaku marki, aby wszelkie materiały reklamowe były spójne i przyciągające uwagę.
Reklama w Google – czy sprawdzi się w branży?
Firmową witrynę internetową trzeba odpowiednio zoptymalizować, aby stała się ona przyjazna dla użytkowników i użytkowniczek, a także wyszukiwarek. Zadbajmy o wysokiej jakości opisy i zdjęcia produktowe. Wybór odpowiednich tytułów, nagłówków i fraz kluczowych. Do skutecznego pozycjonowania strony www niezbędny będzie również linkbuilding. Pozycjonowanie strony lub sklepu z kosmetykami pomoże uzyskać wysoką pozycję w wynikach wyszukiwania, co przełoży się na wzrost jej widoczności i pozwoli dotrzeć do szerszego grona odbiorców, a to na pewno przełoży się na wyniki sprzedażowe!
Pozycjonowanie można wzbogacić o płatne kampanie Google Ads – szczególnie na początku swojej drogi. Pozycjonowanie to proces wymagający czasu, dlatego aby szybko zadbać o rozpoznawalność i sprzedaż, warto włączyć reklamy Google Ads. Do dyspozycji mamy reklamy w postaci linków w wynikach wyszukiwania, reklamy produktowe czy display. Pamiętajmy również, aby włączyć remarketing.
Content marketing
Content marketing można realizować poprzez prowadzenie firmowego bloga lub vloga, który pomoże w tworzeniu wizerunku eksperta w branży beauty. Świetną opcją będą również artykuły sponsorowane na poczytnych blogach i portalach. Wpisy z linkiem kierującym na firmową stronę / sklep będą realizowały kilka celów – budowanie rozpoznawalności, zaufania do marki, ale z pewnością pomogą również w pozycjonowaniu strony (linkbuilding) oraz generowaniu sprzedaży.
Bardzo ważne będzie również wykorzystanie mediów społecznościowych do promowania marki. Prowadzenie fanpage’a na Facebooku czy profilu Instagramie to strzał w dziesiątkę. Możliwe jest nie tylko prowadzenie go poprzez publikację postów i utrzymywanie komunikacji z followersami, ale również poprzez płatne reklamy, które możemy targetować na konkretną grupę odbiorców.
Reklama kosmetyków – samemu czy z agencją marketingową?
Realizacja kompleksowej strategii marketingowej wymaga doświadczenia, a także znajomości narzędzi i zasad optymalizacji kampanii. Agencje marketingowe specjalizujące się w branży beauty wiedzą jakie podjąć działania oraz jak zarządzać budżetem reklamowym i lejkiem konwersji. Dlatego Warszawska Grupa Mediowa, będzie doskonałym wyborem dla Twojej marki kosmetyków lub sklepu!
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS