publikacja
2023-09-04 08:00
Istniejąca od 1999 roku firma
Blue Media rozpoczyna rebranding, czyli zmianę marki i identyfikacji wizualnej.
W miejsce dobrze znanego logo pojawi się szyld Autopay. Blue Media to firma,
którą znamy m.in. z natychmiastowych przelewów internetowych (Blue Cash) czy
opłat za autostrady (Autopay).
To właśnie Blue Media jako pierwsza
uruchomiła w Polsce szybkie przelewy międzybankowe Blue Cash. Miało to miejsce
w 2011 roku, rok przed startem KIR-owskiego systemu Express Elixir. Blue Media
wprowadziła też szybkie przelewy internetowe (2011 r.), doładowania telefonów
komórkowych online (2002 r.), a ostatnio system Autopay umożliwiający
dokonywanie automatycznych przejazdów za autostrady (2019 r.). I właśnie ta ostatnia marka stanie się znakiem
rozpoznawczym grupy – firma zmieni się z Blue Media w Autopay.
– Wraz z Autopay do firmy weszła
nowa energia, dynamika i pomysły na działanie. Zapragnęliśmy sięgnąć po więcej
– przyznaje Andrzej Antoń, współzałożyciel oraz CEO Blue Media. – Nasza firma
zawsze miała wyjątkową startupową energię, byliśmy inicjatorami zmian
technologicznych na rynku, ale zawsze pozostawaliśmy w pewnym sensie w tle,
jako zaufany i sprawdzony partner dla biznesu, który zapewnia bezpieczeństwo
płatności klientów. Teraz chcemy, by nasi użytkownicy bliżej nas poznali, nasze
wartości i markę – dodaje.
Krok po kroku
Zapowiadane zmiany mają
przebiegać stopniowo. Najpierw firma zaprezentuje nowe logo, identyfikację
wizualną i misję marki parasolowej. Pod marką Autopay działać będą: Blue Media,
Autopay Mobility oraz niemiecka spółka Autopay GmbH.
W 2022 r. za pośrednictwem
produktów Blue Media dokonano około 600 mln transakcji. Obrót na usługach
wyniósł ponad 40 mld zł, co statystycznie oznacza, że płatności online Blue
Media obsłużyły zakupy i przepływy statystycznego Polaka (np. płatności za
rachunki) na kwotę ponad 1000 zł. Z usług Blue Media korzysta 35 tysięcy firm,
a każdego miesiąca z płatności online Blue Media korzysta 10 mln osób. Tylko w
samej aplikacji Autopay zarejestrowanych jest już prawie 2 mln użytkowników.
Chcą wejść na giełdę
Pod koniec 2021 r. firma
nawiązała partnerstwo z Pollen Street Capital. Londyński inwestor działający w
sektorze usług finansowych i biznesowych, nabył mniejszościowy pakiet i zasilił
spółkę międzynarodowym know-how, wzmacniając tym samym plany ekspansji na
zagraniczne rynki.
– Jesteśmy stosunkowo niewielką
firmą – aktualnie nasz zespół to około 300 osób – a zarządzamy naprawdę dużym
biznesem. Chcemy przekształcić się w międzynarodową firmę technologiczną, która
z czasem zadebiutuje na jednej z giełd. Niekoniecznie w Polsce – mówi Andrzej
Antoń.
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS