Sopran. Absolwentka Akademii Muzycznej im. K. Szymanowskiego w Katowicach, w której pod kierunkiem prof. Michaliny Growiec ukończyła studia wokalno-aktorskie z oceną celującą. Swoje umiejętności doskonaliła na mistrzowskich kursach wokalnych , m. in. u prof. Alison Pearce, gdzie zdobyła specjalne wyróżnienie.
Jest laureatką V-go Konkursu Słowiańskiej Muzyki Wokalnej (II miejsce) oraz nagrody specjalnej za wykonanie pieśni K. Szymanowskiego. Debiutowała partią Cześnikowej w Strasznym Dworze S. Moniuszki w Operze Śląskiej w Bytomiu w maju 2002r. a kolejne jej role to : Saffi w Baronie cygańskim J.Straussa, Micaela w Carmen G. Bizeta, Jadwiga w Strasznym Dworze S. Moniuszki, Sylva w Księżniczce Czardasza I. Kalmana, Fiordiligi i Hrabina w Amadeuszu P. Shaffera, w Teatrze Muzycznym w Lublinie. Współpracowała również z filharmoniami: Rzeszowską , Śląską i Świętokrzyską, gdzie pod batutą najwybitniejszych polskich dyrygentów, wykonywała repertuar oratoryjno-kantatowy. W swoim dorobku posiada nagrania radiowe (Stabat Mater K. Szymanowskiego Program II PR) oraz telewizyjne: (Lutosławski – dyskretny twórca szlagierów oraz Lutosławski i Rogowski – opusy lekkie i poważne TV Polonia i TV3 ). Podczas licznych festiwali muzycznych m. in.: w Pradze i Zakopanem (Atma) prezentuje najczęściej pieśni swego ulubionego kompozytora Karola Szymanowskiego.
Mariola Zagojska w latach 2010-2013 prowadziła Festiwal Spotkań Kultur, współtworząc i prezentując cykle koncertów: Nałęczowskie Divertimento, Sanus per Artem, Europa – mała ojczyzna Braci Wieniawskich , Czas Mazurka , Vipy – Dzieciom i wiele innych. Jest również inicjatorką i autorką cykli muzycznych audycji edukacyjnych, spektakli i widowisk dla dzieci i młodzieży. Nieprzerwanie prowadzi działalność koncertową i pedagogiczną, jako nauczyciel dyplomowany, oraz ekspert w dziedzinie wokalistyki, współpracując ze Szkoła Muzyczną I i II st. im. T. Szeligowskiego w Lublinie, gdzie prowadzi klasę śpiewu solowego. Za swoją działalność otrzymała od Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego odznakę honorową „Zasłużony dla Kultury Polskiej” oraz Złotą Odznakę Stowarzyszenia Polskich Artystów Muzyków.
Fortepian – Agnieszka Schulz-Brzyska
Pianistka, rodowita lublinianka, jedna z najbardziej aktywnych artystek Ziemi Lubelskiej. Koncertuje w Polce, Europie (Niemcy, Francja), a także na innych kontynentach (Azja, Ameryka Południowa i Środkowa). Ukończyła Akademię Muzyczną im. Fryderyka Chopina w Warszawie w klasie fortepianu prof. Kazimierza Gierżoda oraz kameralistyki prof. Mai Nosowskiej. Kształciła się również u Tatiany Szebanowej, Jean-Claude’a van den Eydena, Oliviera Gardona oraz Ryszarda Baksta; miała również okazję doskonalić swoją interpretację utworów Witolda Lutosławskiego pod okiem samego Mistrza. Od wczesnych lat szkolnych występowała z orkiestrą Filharmonii im. H. Wieniawskiego w Lublinie pod dyrekcją Adama Natanka, wykonując m.in. koncerty Mozarta, Mendelssohna, V Koncert Beethovena, Fantazję na tematy polskie Chopina. Ma na swoim koncie liczne występy z lubelskimi zespołami kameralnymi (Kwartet Salonowy, Con Tenerezza, Ad Hoc!, Per Artem ad Astra). Towarzyszy instrumentalistom oraz wokalistom na koncertach i konkursach (wśród nich Międzynarodowy Konkurs im. Henryka Wieniawskiego w Lublinie), otrzymując nagrody i wyróżnienia dla akompaniatora. Jej repertuar obejmuje utwory solowe i kameralne od baroku po muzykę współczesną, również te rzadziej wykonywane (m.in. Franck Martin – 6 monologów Jedermanna na baryton, Andre Jolivet – Chant de Linos na flet).
Poza działalnością koncertową cieszy się wieloma sukcesami pedagogicznymi jako wykładowca Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego Jana Pawła II na stanowisku adiunkta oraz nauczyciela w szkołach muzycznych. Jej wychowankowie zdobywają nagrody na konkursach o zasięgu regionalnym, krajowym i międzynarodowym, niektórzy też z powodzeniem rozwijają swoje zainteresowania muzyczne, kontynuując swoją edukację i aktywność artystyczną.
Skrzypce – Magdalena Maciąg
Działalność M. Maciąg obejmuje zarówno wykonawstwo orkiestrowe jako muzyk tutti (Toruńska Orkiestra Symfoniczna, Szczecińska Orkiestra Kameralna Baltica Neopolis, Filharmonia Lubelska im. H. Wieniawskiego) oraz solowe i kameralne, które stało się ogniskową jej artystycznych poszukiwań. W tym właśnie zakresie skrzypaczka poszczycić się może największymi sukcesami, stale koncertując na terenie kraju i za granicą: Japonia, Niemcy Chiny. W jej repertuarze znajdują się
interpretacje wirtuozowskich dzieł solowych i kameralnych. W swojej karierze jako kameralistka współpracowała ponadto z Kwartetem Śląskim. W zakresie kameralistyki, ukończyła Kurs Muzyki Kameralnej prowadzony przez Katedrę Kameralistyki Bydgoskiej Akademii Muzycznej. Uzupełnieniem jej działalności koncertowej jest doświadczenie w pracy w projektach o charakterze form muzyczno-teatralnych i udział w koncertach, w ramach których towarzyszy śpiewakom w trio instrumentalnym w składzie fortepian, skrzypce i klarnet, będąc jednocześnie współautorką aranżacji przygotowywanych na potrzeby tego zespołu. Skrzypaczka zaangażowała się także w ożywioną działalność pedagogiczną m.in. w Państwowej Szkole Muzycznej I i II stopnia im. I.J. Paderewskiego w Chełmie. Za swoją działalność została uhonorowana Dyplomem za działalność artystyczną i społeczną Stowarzyszenia Polskich Artystów Muzyków (którego jest członkiem), Dyplomem uznania od Marszałka Województwa Lubelskiego za szczególny wkład w promocję Lubelszczyzny poprzez popularyzację polskiego folkloru i kultury ludowej oraz Medalem Prezydenta Miasta Lublin za wybitną działalność artystyczną. Posiada oryginalny instrument koncertowy z początku XIX wieku, wykonany ręcznie przez ostatniego z rodu Hopf.
Klarnet/saksofon Krzysztof Pachla
Sax i klarnet; rewelacyjny solista i aranżer od wielu lat współtworzący niezliczoną ilość programów estradowych lokalnie w Lublinie oraz poza granicami Polski.
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS