Wprzęganie do pracy robotów w bankach staje się codziennością. Wykorzystywane są z powodzeniem np. w operacjach rozliczania płatności, weryfikowaniu kompletności wniosków kredytowych, wspieraniu działania systemów antyfraudowych czy nawet do zbierania informacji o klientach. W przyszłości robotyzacja będzie podbijać kolejne obszary, bo coraz częściej łączona jest z szeroko rozumianą sztuczną inteligencją.
Piotr Filipiak, dyrektor konsultingu w Comarchu, nie ma wątpliwości, że sektor bankowy jest liderem wykorzystania technologii robotyzacji procesów biznesowych, tj. RPA (ang. Robotic Process Automation). Według niego dzieje się tak ze względu na liczbę procesów, które potencjalnie mogą zostać zautomatyzowane. Są ich tysiące w każdym banku, począwszy od obsługi klienta, poprzez analizę wniosków kredytowych, aż po monitorowanie portfela.…
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS