A A+ A++

Na nowo oddanych fragmentach jezdni autostrady A1 dotychczasowa szybka jazda już się definitywnie skończyła. – To teraz najwolniejsza z autostrad w Polsce – twierdzą kierowcy jadący dwoma fragmentami trasy: pomiędzy Tuszynem i Piotrkowem Trybunalskim oraz Kamieńskiem i początkiem obwodnicy Częstochowy.

Pospiech kierujących, którzy wcześniej nie zwracali szczególnej uwagi na ograniczenie prędkości, skutecznie zredukowało wprowadzenie odcinkowego pomiaru prędkości. Jeśli do tej pory większość samochodów osobowych jechała tamtędy setką a nawet szybciej, to teraz niemal wszyscy jada potulnie siedemdziesiąt kilometrów na godzinę, zgodnie ze znakami ograniczenia. Nieliczni naciskający mocniej pedał gazu już dostali lub wkrótce dostaną mandaty z Inspekcji Transportu Drogowego. Na odcinku od Tuszyna do Piotrkowa Trybunalskiego tylko w pierwszym dniu funkcjonowania systemu pomiarowego wystawiono blisko 1300 mandatów. Gdy w dwa dni później ruszył pomiar pomiędzy Kamieńskiem a obwodnicą Częstochowy, część kierowców pojechała ostrożniej. Ale i tak w ciągu pięciu dni liczba przyłapanych na przekroczeniu prędkości sięgnęła 3,5 tysiąca.

CZYTAJ TAKŻE: Gdzie wystawiono najwięcej mandatów z fotoradarów?

W sumie odcinkowym pomiarem prędkości objętych jest 57 kilometrów A1. Wcześniej dopuszczalna prędkość – jak oszacowała Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad – przekraczało 99 proc. kierowców. Teraz przydaje się włączenie tempomatu lub ogranicznika prędkości: przy dwóch pasach dostępnych w obu kierunkach ruchu siedemdziesiąt na godzinę wydaje się tempem dość wolnym i niektórzy mimowolnie mocniej naciskają pedał gazu. – Cała budowa autostrady A1 między Tuszynem a Częstochową jest realizowana pod ruchem. Oznacza to, że na jednej jezdni trwają prace, gdzie poruszają się maszyny i ludzie, a drugą jadą samochody. Szybka jazda to zagrożenie wypadkiem – twierdzą drogowcy. Rekordzista mknął po budowanym odcinku z prędkością 226 km/h.

CZYTAJ TAKŻE: Za regulowanie wycieraczek w Tesli możesz dostać mandat

Przyspieszymy w końcu tego roku. Od Tuszyna do Piotrkowa oraz między Kamieńskiem i granicą województw łódzkiego i śląskiego będą wtedy dostępne już obie jezdnie autostrady, po trzy pasy ruchu każda. Na odcinku od granicy województw do obwodnicy Częstochowy będzie jeszcze ruch 2+2 na jednej jezdni, jak obecnie. Natomiast pomiędzy Piotrkowem Trybunalskim a Kamieńskiem zostanie włączona do ruchu jedna nowa jezdnia, ale w układzie 1+1. Cała budowana trasa licząca przeszło 80 kilometrów będzie gotowa w roku 2022.

Żadna część jak i całość utworów zawartych w dzienniku nie może być powielana i rozpowszechniana lub dalej rozpowszechniana w jakiejkolwiek formie i w jakikolwiek sposób (w tym takż … czytaj dalej

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułDrągowski z szansą na wielki transfer
Następny artykułOto nano-kameleon, czyli naukowcy odkryli najmniejszego gada na świecie