A A+ A++

Liczba sklepów detalicznych sprzedających produkty szybkozbywalne, np. artykuły spożywcze i środki czystości, w 2023 roku spadła o 2 proc., czyli o 2300 placówek wobec 2022 r. – poinformował w poniedziałek Consumer Panel Services GfK.

Małe sklepy znikają w mgnieniu oka. Rok temu ubyło ich 2300
fot. Wirestock Creators / / Shutterstock

“W 2023 roku liczba sklepów detalicznych sprzedających produkty FMCG (produkty szybkozbywalne, np. artykuły spożywcze, czy środki czystości – PAP) w Polsce zmniejszyła się o 2 proc. rdr. Oznacza to, że z rynku zniknęło ponad 2300 placówek” – poinformowali eksperci firmy CPS GfK. Na podstawie danych firmy zawartych w „Raporcie Strategicznym” największą redukcję odnotowano wśród niesieciowych sklepów małoformatowych, drogerii oraz kiosków.

Jak zauważyli eksperci, “coraz więcej niezależnych sklepów oferujących produkty FMCG w Polsce decyduje się na dołączenie do sieci franczyzowych”. Wskazano, że w 2023 roku na rynku funkcjonowało ok. 55 tys. sklepów spożywczych, o 2 proc. mniej w porównaniu do roku poprzedniego. Dodano, że liczba sklepów sieciowych wzrosła o 5 punktów procentowych i wyniosła 40 tys. 300 placówek, a spadła liczba sklepów niesieciowych – o 18 punktów procentowych, do 14 tys. 450.

W raporcie eksperci zwrócili uwagę na stabilny poziom liczby sklepów specjalistycznych na rynku FMCG w Polsce. Zgodnie z „Raportem Strategicznym”, w 2023 r. było 22 tys. 860 sklepów specjalistycznych, np. sklepy rybne, piekarnie, mięsne oraz warzywno-owocowe.

“Mimo że Polacy coraz częściej poszukują produktów w atrakcyjnych cenach, to w przypadku tych formatów i segmentów FMCG postrzegana jakość oraz świeżość produktu jest kluczowym czynnikiem decydującym o wyborze miejsca zakupu kategorii świeżych” – wskazano w raporcie. Dodano, że “wielu konsumentów jest więc bardzo przywiązanych do sklepów specjalistycznych działających w pobliżu domu, w których mogą zapytać o radę sprzedawcę, którego często dobrze znają”.

Consumer Panel Services GfK to firma zajmująca się dostarczaniem informacji dla branży FMCG na temat zachowań zakupowych konsumentów. (PAP)

bk/ pad/

Źródło:PAP
Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułAlex De Minaur wycofał się z Igrzysk Olimpijskich
Następny artykułPielgrzymi z Tych wędrowali ulicami Chorzowa pod okiem policji