Drugiego czerwca w ratuszu podpisano z wykonawcą (Budimex SA) umowę na zaprojektowanie i wykonanie czwartego (ostatniego) etapu budowy ul. Norwida tzw. małej obwodnicy. Na realizację inwestycji miasto pozyskało 27 mln zł dofinansowania.
Inwestycja będzie realizowana w systemie projektuj-buduj. Czwarty etap budowy ul. Norwida to odcinek od skrzyżowania ulic Kościuszki-Dąbrowskiego (wraz ze skrzyżowaniem) do połączenia z projektowanym rondem zjazdowym do tunelu pod torami (ten etap realizuje PKP w ramach budowy Rail Baltica) wraz z budową obiektu mostowego przez rzekę Ełk.
-To największa i najdroższa inwestycja drogowa realizowana w Ełku w ciągu ostatnich lat. Stanowi ona ostatni etap budowy małej obwodnicy, dzięki której przekierujemy ruch samochodowy z centrum na obrzeża miasta. Dziękuję posłowi Wojciechowi Kossakowskiemu za pomoc w pozyskaniu ponad 27 mln zł dofinansowania z funduszy rządowych. Realizując wszelkie inwestycje, staramy się to robić w taki sposób, by infrastruktura drogowa w naszym mieście była na miarę XXI wieku – powiedział Tomasz Andrukiewicz prezydent Ełku.
– Dzisiaj Ełk jest jednym, wielkim, placem budowy. Cieszę się, że projekt małej obwodnicy zostanie domknięty. To ważna, alternatywna, dla miasta droga. Dziękuję prezydentowi za to, że aplikuje o środki na inwestycję – mówił podczas konferencji prasowej poseł Wojciech Kossakowski.
Zakres prac obejmuje m.in.: prace rozbiórkowe, budowę nawierzchni jezdni, chodników i ścieżki rowerowej. Na skrzyżowaniu ulic Kościuszki-Dąbrowskiego-Norwida powstanie sygnalizacja świetlna. Na rzece Ełk z kolei wybudowany będzie nowy obiekt mostowy. Teren zostanie oświetlony, objęty monitoringiem i zagospodarowany zielenią. Planowany termin zakończenia prac to koniec 2024 roku.
Więcej o etapach budowy ul. Norwida:
- Etap I, tj. odcinek od skrzyżowania z ul. Emilii Plater do ul. Matejki dofinansowany z Funduszu Dróg Samorządowych – zrealizowany w 2020 r.;
- Etap II, tj. odcinek od ul. Matejki do ul. Cmentarnej – na realizację tego etapu miasto pozyskało ponad 1,6 mln zł z Rządowego Funduszu Rozwoju Dróg – w budowie;
- Etap III realizowany będzie przez PKP w ramach budowy Rail Baltica. To odcinek od ul. Cmentarnej do planowanego ronda zjazdowego do tunelu pod torami;
- Etap IV prac obejmie odcinek od ronda zjazdowego do tunelu pod torami do ul. Dąbrowskiego wraz z przeprawą mostową przez rzekę Ełk – umowa podpisana 2 czerwca 2022 r.
Na realizację tego etapu miasto pozyskało 27 075 000 zł dofinansowania z Programu Rządowy Fundusz Polski Ład: Program Inwestycji Strategicznych. Wartość inwestycji wynosi 31 310 808 zł.
opr. na podstawie UM Ełk
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS