A A+ A++

Radni Rady Miejskiej, podczas majowej sesji zgodzili się, by urzędnicy przygotowali projekt zmian do obowiązujących w Starachowicach przepisów w sprawie sytuowania urządzeń reklamowych. 

W grudniu 2019 r., starachowiccy radni podjęli uchwałę krajobrazową (zwaną też uchwałę reklamową), która określa zasady i warunki sytuowania obiektów małej architektury, tablic reklamowych i urządzeń reklamowych oraz ogrodzeń, ich standardy jakościowe oraz rodzaj materiałów budowlanych, z jakich mogą być wykonane. Starachowice zostały podzielone na dwa obszary, a przedsiębiorcy, właściciele nośników reklamowych mieli rok na dostosowanie się do nowych przepisów, bowiem 6 stycznia 2021 roku minął okres dostosowania tablic i urządzeń reklamowych do starachowickiej uchwały krajobrazowej.

– Mając na uwadze propozycje modyfikacji zapisów uchwały krajobrazowej, zgłaszane przez starachowickich przedsiębiorców, istnieje potrzeba wprowadzenia zmian w jej treści. Biorąc pod uwagę powyższe, uznaje się za zasadne przystąpienie do opracowania projektu zmiany niniejszej uchwały, czego pierwszym etapem musi być uchwała mająca charakter intencyjny – czytamy w uzasadnieniu do przyjętej na sesji uchwały.

Zapytaliśmy w magistracie, skąd idea zmian.

– Informuję, że w trakcie procesu monitorowania wdrażania zapisów uchwały krajobrazowej przedsiębiorcy przekazywali nam uwagi dotyczące jej treści, związane z sytuowaniem tablic i urządzeń reklamowych, ich ilości, wielkości i standardów ich wykonania. Po kilku miesiącach obowiązywania uchwały wiemy, na które kwestie powinniśmy zwrócić uwagę i będziemy aktualizować oraz precyzować konkretne zapisy – informuje Karol Zawłocki z Referatu Urbanistyki i Zarządzania Przestrzennego Urzędu Miejskiego w Starachowicach. – Założeniem nowelizacji jest uszczegółowienie i doprecyzowanie zapisów. Nie planujemy zmiany stanowiska w zakresie reklam sytuowanych na ogrodzeniach, które są zakazane, gdyż jak widzimy obecnie, przestrzeń publiczna stała się bardziej uporządkowana i estetyczna. Planujemy również wyodrębnienie i ustalenie warunków sytuowania reklam wyborczych, dla których obecnie obowiązują zapisy ogólne. Pozwoli to, na jeszcze lepsze chronienie przestrzeni publicznej przed chaosem reklam wyborczych. Z projektem nowelizacji uchwały będzie można zapoznać się po jego opracowaniu, podczas wyłożenia do publicznego wglądu, o czym będziemy informować poprzez obwieszczenia na stronie Biuletynu Informacji Publicznej Urzędu Miejskiego, ogłoszenia w prasie lokalnej oraz na słupach i tablicach ogłoszeniowych – dodaje.

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułPesto z pokrzywy, szparagi w kilku odsłonach, cukier fiołkowy. Nadchodzi Restaurant Week
Następny artykułCo warto wiedzieć o składce AC?