28 listopada odbył się niezwykły wernisaż grafik „3x7R” autorstwa Anny Sobol – Wejman. To pierwsze z cyklu wydarzeń łączących sztukę i biznes, w ramach wyjątkowego projektu „7R Warehouse of Art”.
– To dzięki wizjonerskiej idei Tomasza Lubowieckiego uczestniczymy w projekcie inicjującym pomysł ekspozycji sztuki w przestrzeni dedykowanej zupełnie innym celom. Obcowanie z pracami Anny Sobol – Wejman to prawdziwy zaszczyt, a kolekcja, którą mamy niepowtarzalną okazję wszyscy podziwiać jest potwierdzeniem tezy, że jej grafiki w unikalny sposób wchodzą w dyskurs z otoczeniem, pokazują poczucie odpowiedzialności za to, co wokół nas – powiedział Andrzej Giza, animator kultury, promotor prac Anny Sobol – Wejman, witając gości licznie przybyłych na wernisaż.
Inspiracją do powstania cyklu 21 nowatorskich akwafort były dla Anny Sobol – Wejman, malarki i graficzki, należącej do grona artystów tworzących szkołę grafiki krakowskiej, obiekty realizowane przez 7R.
– Bardzo dziękuję wszystkim, którzy zaangażowali się w to nietypowe przedsięwzięcie i, dzięki którym ten niezwykły projekt miał szansę się ziścić. Magazyny 7R zafascynowały mnie swoją prostotą, zachwyciły tym, jak wpisują się w kontekst otoczenia, w którym funkcjonują. Lapidarność formy, kolorystyka, skala, funkcjonalność rozwiązań architektonicznych to wszystko było dla mnie niezwykłą inspiracją – podkreśliła Anna Sobol – Wejman.
Pomysłodawcą i inicjatorem projektu „Warehouse of Art”, którego pierwszą odsłoną był właśnie wernisaż grafik z cyklu „3x7R”,jest Tomasz Lubowiecki, prezes zarządu 7R SA.
– Niezmiernie się cieszę, że Anna Sobol – Wejman zafascynowała się niezwykłą, dla niektórych być może przedziwną, przestrzenią i formą naszych obiektów, a przede wszystkim zdecydowała się nadać tej fascynacji wymierny artystyczny kształt. Magazyny, zwykle niedostępne szerszemu gronu, w swoich wnętrzach skrywają liczne tajemnice. Anna Sobol – Wejman nie tylko je dostrzegła, ale również odsłoniła w swoich grafikach. To właśnie jej podejście do naszych obiektów, sposób ich postrzegania oraz pokazania sprawiły, że w mojej głowie zrodził się pomysł, aby te wyjątkowe prace zaprezentować właśnie w miejscu, które było dla nich inspiracją. Chciałbym, aby tego typu wydarzenia, w czasie których zaprosimy sztukę, w najróżniejszych formach, do magazynów stały się naszą tradycją – powiedział Tomasz Lubowiecki, prezes zarządu 7R SA.
Sztuka w magazynie i magazyny jako inspiracja dla sztuki, to coś zupełnie nowego, niespotykanego, zarówno dla artystów, którzy na co dzień żyją sztuką, jak i dla tych, którzy tego typu przestrzenie budują. To wydarzenie bez precedensu nie byłoby możliwe, gdyby nie odwaga jednej i drugiej strony.
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS