A A+ A++

10 sierpnia nowym dyrektorem Zakładu Usług Miejskich w Janowcu Wlkp. został Maciej Zygaj. Ze stanowiskiem pożegnał się natomiast odchodzący na emeryturę Grzegorz Senger, który szefował jednostce od czasu jej powstania, a więc od 1995 r.

Zmiany w ZUM nastąpiły na drodze awansu wewnętrznego. – Zdecydowałem się awansować pana Macieja Zygaja, ponieważ ma w tej branży spore doświadczenie. Wielokrotnie wykazywał się inicjatywą w wykonywaniu różnych zadań i tym samym w zarabianiu dla zakładu pieniędzy. Dwukrotnie pełnił też przez kilka miesięcy obowiązki dyrektora, w czasie usprawiedliwionej nieobecności w pracy pana Grzegorza Sengra. W tym czasie zarówno mi, jak i zastępcy – panu Michałowi Werkowskiemu, z panem Maciejem Zygajem współpracowało się bardzo dobrze. Nie bez znaczenia jest też fakt, że nowy dyrektor jest mieszkańcem gminy – podsumował burmistrz Leszek Grzeczka.

Maciej Zygaj jest związany z janowieckim ZUM od grudnia 2021 roku. Wtedy to objął stanowisko kierownika Oczyszczalni Ścieków oraz Zakładu Oczyszczania Miasta. Wcześniej przez blisko 15 lat zatrudniony był w Urzędzie Gminy w Rogowie, gdzie realizował się na różnych stanowiskach – począwszy od gospodarki mieszkaniowej i komunalnej po specjalistę do spraw wodociągowych. Ukończył magisterskie studia politologiczne oraz studia podyplomowe na kierunku bezpieczeństwo i higiena pracy.

Przed nowym dyrektorem stoją teraz duże wyzwania. – Chcielibyśmy przede wszystkim zmodernizować bazę techniczną, która stanowi główny szkielet naszej branży. 22 lipca, notabene, gmina podpisała umowę na wykonanie prac modernizacyjnych na oczyszczalni ścieków, przepompowniach oraz dwóch ujęciach wody. Oprócz tego jesteśmy w trakcie wymiany kadrowej – mierzymy się z problematyką wdrażania nowych pracowników, zarówno na oczyszczalni ścieków, jak i wodociągach. W tym roku dyrektor Grzegorz Senger był już piątym pracownikiem, który odszedł na emeryturę. Prawa emerytalne nabędzie jeszcze jedna osoba – przekazał Pałukom Maciej Zygaj.

– Głównym problemem jest ponadto zmodernizowanie bieżącej substancji technicznej, a także wprowadzenie procedur, które pozwolą zoptymalizować koszty wytwarzania dóbr, które produkujemy, czyli wody oraz koszty odbioru ścieków. To jest bardzo trudne zadanie i wyzwanie, z tego względu, że żyjemy w dość ciężkich czasach, gdzie występują ogromne koszty eksploatacyjne, w tym czynnika ludzkiego. Niełatwe jest też sprostanie wymogom ochrony środowiska, które są odgórnie narzucane przez ustawodawcę – podkreślił nowy dyrektor.

Justyna Kulpińska

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułUM Przemyśl ostrzega przed burzami z intensywnymi opadami i silnym wiatrem
Następny artykułDzieje się! Zaplanuj weekend!