W Łukowie trwają przygotowania do rozpoczęcia naboru zgłoszeń od mieszkańców, którzy będą chcieli, aby ich pomysły zostały zrealizowane w ramach Łukowskiego Budżetu Obywatelskiego. Pierwszym formalnym krokiem jest powołanie Zespołu ds. budżetu obywatelskiego.
Przypomnijmy. Pod koniec ubiegłego roku radni przyjęli uchwałę o Łukowskim Budżecie Obywatelskim. Na jego realizację przeznaczono 300 tys. zł. Na sesji Rady Miasta, która odbywała się 27 stycznia, wykonano pierwszy formalny krok, aby zacząć wdrażać w życie Łukowski Budżet Obywatelski. Radni wybrali spośród swojego grona trzech przedstawicieli, którzy będą zasiadać w Zespole ds. budżetu obywatelskiego. Są to radni Sebastian Ignaciuk, Maciej Nurzyński i Leonard Baranowski. Teraz swoich sześciu przedstawicieli do zespołu powoła burmistrz Piotr Płudowski. Już podczas sesji burmistrz zapowiedział, że jedną z tych osób będzie radny Arkadiusz Pogonowski.
Według zapowiedzi płynących z Urzędu Miasta dziś ma ukazać się zarządzenie burmistrza o powołaniu 9-osobowego Zespołu. Zajmie się on oceną formalną i merytoryczną zgłaszanych projektów, ustaleniem metod i wyników głosowania, a także monitorowaniem, ewaluacją i rozwojem budżetu obywatelskiego. W zarządzeniu określone zostanie również kiedy rozpocznie się zgłaszanie przez mieszkańców swoich pomysłów do Budżetu Obywatelskiego.
zdjęcie: UM Łuków
AKup [Msz]
Oryginalne źródło: ZOBACZ
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS