Lufthansa Cargo zainaugurowała na lotnisku w Pyrzowicach tzw. punkt integracji frachtu. W nowej bazie konsolidowane są ładunki z kilku miejsc w Polsce oraz ze Lwowa, Koszyc i Ostrawy.
Dzięki uruchomieniu tego punktu możliwe jest zwiększenie liczby połączeń z Polski do dwóch głównych baz Lufthansy Cargo – na lotniskach we Frankfurcie i Wiedniu. Cały proces logistyczny będzie też wydajniejszy – przesyłki tranzytowe zajmą mniej czasu.
W pierwszym roku działalności bazy przewoźnik chce obsłużyć do 12 tys. ton frachtu lotniczego.
– Uruchomienie bazy tego przewoźnika w Pyrzowicach to kolejny milowy krok w rozwoju segmentu przewozu ładunków w Katowice Airport – mówi Artur Tomasik, prezes zarządu GTL, firmy zarządzającej lotniskiem w Pyrzowicach.
Centrum “integracji frachtu” w Pyrzowicach działa w modelu RFS (Road Feeder Service).
Ciężarówki zamiast samolotów
To transport przesyłek nie samolotami, ale ciężarówkami między różnymi lotniskami realizowany na zlecenie linii lotniczych. Z punktu widzenia przepisów samochód ciężarowy RFS traktowany jest jako przewóz lotniczy – każdy transport ma nadany numer rejsu.
Lufthansa Cargo to kolejny obok DHL Express, UPS, FedEx/TNT i Amazona duży operator, który prowadzi regularną działalność w terminalu cargo Katowice Airport.
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS