Koalicja rządząca woj. lubuskim w budżecie na 2024 r. na dopłaty do komunikacji autobusowej na komercyjnych połączeniach zapisała 6,5 mln zł, o połowę więcej niż rok wcześniej. – Staramy się likwidować białe plamy – tłumaczy Grzegorz Potęga z zarządu województwa.
W mijającym 2023 r. samorząd lubuski dopłacał przewoźnikom do ponad 480 tys. autobusowych wozokilometrów. Wydał na to 4 mln zł, przy czym 1,3 mln zł pochodziło z państwowego Funduszu Rozwoju Przewozów Autobusowych. W nowym roku wydatki te zwiększy o ponad połowę. Budżet wyniesie 6,5 mln zł, a dotowanych będzie nieco ponad 1,1 mln wozokilometrów (tj. dwa razy więcej niż w tym roku).
– Fundusz powstał jako odpowiedź na masową likwidację przez przewoźników połączeń komercyjnych. My, jako Lubuskie, nie posiadamy swojej floty pojazdów, ale podpisujemy szereg umów z lokalnymi przewoźnikami – wyjaśniał na konferencji prasowej w urzędzie marszałkowskim Grzegorz Potęga, członek zarządu województwa i radny sejmiku z ramienia PO.
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS