Ministerstwo Infrastruktury zapowiada uruchomienie pociągów Lublin – Radom – Łódź dzięki nowym składom Flirt, które zamówiło PKP Intercity – informuje portal Rynek Kolejowy.
Lublin – Radom – Łódź
Planowane uruchomienie nowego połączenia kolejowego z Lublina to efekt petycji złożonej do Ministerstwa Infrastruktury, którą podpisało się 1,5 tys. osób. Jak podkreślają jej autorzy, najkrótsze połączenia kolejowe Lublina oraz Polski środkowo-wschodniej z centrum (Łódź) i południem kraju (Katowice, Kraków) wiodą przez Radom.
„Obecnie region radomski nie posiada bezpośredniego połączenia kolejowego z Łodzią, która z racji położenia w centrum kraju powinna pełnić rolę głównego węzła kolejowego. Natomiast połączenia między Lublinem a Łodzią odbywają się dotychczas znacznie wydłużoną trasą przez Warszawę, co obniża ich atrakcyjność” – piszą autorzy.
„Chcemy, aby powyższe połączenie było całoroczne, codzienne, po co najmniej kilka pociągów dziennie w każdym kierunku oraz czasowo dopasowane do zapotrzebowania pasażerów. Postulowana trasa powinna uwzględniać postój na stacjach: Lublin, Nałęczów, Puławy, Pionki, Radom, Przysucha, Drzewica, Tomaszów Mazowiecki, Koluszki, Łódź (Kalisz, Ostrów Wlkp.)” – czytamy.
Ministerstwo infrastruktury „za” uruchomieniem nowego połączenia
„Ministerstwo infrastruktury dostrzega potrzebę uruchomienia docelowo przewozów na trasie Lublin – Radom – Łódź (Poznań/Szczecin). Dzięki nim możliwe będzie zintegrowanie komunikacyjne tych ważnych dla gospodarki miast” – poinformował „Rynek Kolejowy” rzecznik resortu Szymon Huptyś.
Jak dodaje, „warunkiem uruchomienia takich połączeń jest pozyskanie przez spółkę PKP Intercity taboru – składów Flirt, które będą sukcesywnie dostarczane do spółki w 2022 roku”.
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS