A A+ A++

Nowy biurowiec dla urzędu miasta Lublin stanie przy ul. Leszczyńskiego w miejscu starych gmachów, gdzie do niedawna funkcjonował m.in. wydział komunikacji. Będzie miał miał siedem kondygnacji naziemnych oraz parking podziemny. Powierzchnia użytkowa budynku wyniesie około 13,7 tys. m kw., z czego około 7,6 tys. m kw. to powierzchnia biurowa.

JAKUB ORZECHOWSKI

Nowy biurowiec lubelskiego ratusza. Sześć firm chętnych do budowy

Przetarg na wykonanie projektu oraz realizację prac budowlanych ogłoszono w listopadzie. Oferty potencjalnych wykonawców mieliśmy poznać na początku grudnia. Jednak firmy zainteresowane zleceniem regularnie zadawały urzędnikom szczegółowe pytania dotyczące inwestycji. W sumie wpłynęło ich około 370. W związku z tym termin otwarcia ofert kilkukrotnie przesuwano. Ostateczny termin wyznaczono na wtorek.

Zainteresowanie przetargiem było dosyć spore. Zgłosiło się do niego sześć firm. Wszystkie zaoferowały wyższą od założeń ratusza kwotę realizacji zadania. Miejscy urzędnicy oszacowali, że biurowiec będzie kosztował maksymalnie 80 mln zł. Jednak najtańsza z ofert jest o blisko 2,7 mln zł droższa. Złożyła ją firma Budimex. Z kolei najdroższą propozycję złożył warszawski Warbud. Wynosi ponad 98 mln zł. Wszystkie firmy (oprócz Warbudu) dały też pięcioletnią gwarancję.

Nowy biurowiec lubelskiego ratusza. Pełne zestawienie ofert:

  • Warbud S.A. – 98,1 mln zł,
  • TORPOL S.A. – 87,5 mln zł,
  • ERBUD – 86,4 mln zł,
  • MIRBUD – 94,7 mln zł,
  • UNIBEP – 89,1 mln zł,
  • BUDIMEX – 82,6 mln zł.

Jeśli urzędnicy uznają, że oferta Budimeksu spełnia wszystkie niezbędne wymagania, to władze Lublina będą miały dwie możliwości: dołożyć brakujące środki lub unieważnić przetarg i poszukać wykonawcy jeszcze raz.

Nowy biurowiec lubelskiego ratusza. Przeniesie się tu kilka wydziałów

Przypomnijmy, że według założeń do nowego biurowca przeniesione będą wydziały: Architektury i Budownictwa, Funduszy Europejskich, Geodezji, Gospodarki Komunalnej, Gospodarowania Mieniem, Planowania, Ochrony Środowiska, oraz Biura – Miejskiego Architekta Zieleni, Miejskiego Konserwatora Zabytków, Rewitalizacji i Klimatu oraz Zarządzania Energią.

Obecnie mieszczą się one w kilku lokalizacjach w całym mieście, m.in. w biurowcu przy ul. Wieniawskiej 14, ale też budynkach przy ul. Zana 38, Peowiaków 13, Złotej 2, Leszczyńskiego 14.

W nowej siedzibie urzędu przy Leszczyńskiego 20 znajdą się też biura dla pracowników Wydziału Organizacji Urzędu, Biura Obsługi Kancelaryjnej, Biura Obsługi Prawnej, a także Biuro Zintegrowanych Inwestycji Terytorialnych. Powstanie tu także Biuro Obsługi Mieszkańców z 12 stanowiskami obsługi. Łącznie będzie tu pracować ok. 570 urzędników.

Nowy biurowiec lubelskiego ratusza. Miasto wypuści obligacje

Według szacunków koszt zaprojektowania biurowca, jego budowy oraz wyburzenia starych obiektów miał wynieść około 80 mln zł. Pieniądze na inwestycję mają pochodzić z emisji miejskich obligacji. Na taką formę finansowania zgodzili się już miejscy radni. Środki na wykup obligacji będą pochodziły z dochodów ze strefy płatnego parkowania.

Zgodnie z założeniami nowy biurowiec ma być gotowy na koniec września 2023 roku.

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułReferat komunikacji w Urzędzie Miejskim częściowo wznowił obsługę interesantów
Następny artykułJak parkour pomaga w walce z zanieczyszczeniem świetlnym