Zgodnie z informacjami przytoczonymi przez RMF FM projekt pojazdu elektrycznego był rozwijany w Lotosie równolegle do projektu Polskiego Samochodu Elektrycznego „Izera”. Jego zakończenie nastąpiło wraz z końcem rządów wiceprezesa Marcina Jastrzębskiego w państwowej spółce. Trzyosobowa komisja, w skład której wszedł Jastrzębski, zaprosiła trzy podmioty do składania ofert. Jednym z nich był amerykański Electric Power Research Institute (EPRI) stacjonujący w jednym z budynków biurowych w Waszyngtonie (Stany Zjednoczone).
Nowe radiowozy wymusiły szkolenia policjantów
Poznańska policja dokonała zakupu nowych radiowozów. Nie są to jednak klasyczne osobowe samochody, Fordy Ranger, pickupy z napędem 4×4, które mają sprawdzić się w trudnych warunkach pozadrogowych. Jednak żeby policjanci mogli z nich korzystać musieli się doszkolić.
Spółkę ArtTech zaproponowało EPRI. Co ciekawe polska spółka uczestniczyła w projekcie mimo dwukrotnych negatywnych rekomendacji działu Lotosu zajmującego się ochroną infrastruktury krytycznej oraz negatywnej rekomendacji prawnej. Pierwsza część prac poświęcona analizom biznesowym (drugi zakładał projekt samochodu) miała kosztować Lotos 7,2 miliona dolarów, czyli ok. 31,4 miliona złotych. Konsorcjum nie wywiązało si … czytaj dalej
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS