A A+ A++

Stołeczny port lotniczy jest jednym z najbardziej punktualnych lotnisk naszego kontynentu. Wysoki poziom usług utrzymuje się pomimo wciąż rosnącego ruchu pasażerskiego. Co więcej, na lotnisku pojawiają się kolejne ułatwienia dla podróżnych mówił w trakcie Forum Ekonomicznego w Karpaczu Stanisław Wojtera, prezes Polskich Portów Lotniczych S.A.

Dane dotyczące punktualności przylotów i odlotów z lotniska Chopina dostarczył Eurocontrol – europejska agencja zajmująca się kontrolą ruchu powietrznego.

„Zaliczyła ona nasz port lotniczy do grona 10 najbardziej punktualnych w Europie. To jest bardzo dobra ocena pracy całego zespołu, zarówno naszych pracowników, jak i wszystkich służb oraz firm, które działają na lotnisku” – powiedział Stanisław Wojtera. Są to m.in. Straż Graniczna, policja, celnicy, firmy handlowe, agenci handlingowi.

Kluczem do sprawnej pracy warszawskiego lotniska jest, według prezesa Polskich Portów Lotniczych, ciągłość pracy jego załogi.

„Nie ulegliśmy panice covidowej, nie obniżyliśmy stanów osobowych, w związku z tym nie mieliśmy również problemu z naborem. Praca na lotnisku jest wymagająca, gdyż trudno ją zacząć. Już samo wyrobienie stałej przepustki do strefy zastrzeżonej to jest kwestia trzech miesięcy. Plus szkolenia, które trzeba odbyć, to są kolejne miesiące. To pokazuje, jak trudno po zwolnieniach wrócić do pierwotnych stanów osobowych” – tłumaczył Stanisław Wojtera.

Tymczasem poziom ruchu pasażerskiego już powrócił do stanu sprzed pandemii. „Gdyby nie wojna, mielibyśmy rekord w dziejach. Wojna obniżyła nam ruch o mniej więcej 10 proc.” – dodał prezes Polskich Portów Lotniczych.

W ostatnim czasie na warszawskim lotnisku Chopina padł rekord dzienny – jednej doby odprawionych zostało prawie 67 tys. pasażerów. Stanisław Wojtera podkreślał, że „jest to liczba mieszkańców całego miasta średniej wielkości”. Pod względem pasażerów rekordowy był również lipiec – obsłużono prawie dwa miliony podróżnych.

Dla tych nieco bardziej zapominalskich pasażerów władze warszawskiego portu lotniczego wprowadziły ostatnio szereg udogodnień: aptekę, punkt, gdzie można wyrobić tymczasowy paszport, oddział NFZ-u, w którym można otrzymać kartę EKUZ. Miejsca te pozwalają bezpiecznie opuścić Polskę oraz podróżować bez obaw związanych z ewentualnymi problemami zdrowotnymi.

Pojawiły się również kapsuły do spania, w których mogą odpoczywać pasażerowie, zwłaszcza transferowi. „Mamy też od niedawna paczkomat, który służy „przedmiotom-nielotom”, tym, o których pasażerowie zapomnieli, że nie mogą zostać wniesione na pokład samolotu. Do tej pory trzeba było je wyrzucić do kosza, a teraz można wysłać w formie paczki. Jest to pierwsze tego typu rozwiązanie w Europie, a może nawet i na świecie” – mówi Stanisław Wojtera.

Zmiany dokonane w ostatnim czasie na lotnisku Chopina pasażerowie dostrzegają i doceniają. „Oceny, które dostajemy są bardzo wysokie, co nas cieszy” – podkreśla prezes Polskich Portów Lotniczych.

W Karpaczu dobiegło końca XXXII Forum Ekonomiczne – jedno z największych i najbardziej prestiżowych wydarzeń w naszej części Europy. Od 5 do 7 września tysiące gości – liderzy polityki, gospodarki, samorządu, wybitni przedstawiciele świata kultury i nauki z całego świata, dyskutowało o najistotniejszych wyzwaniach stojących obecnie przed Polską i całym kontynentem.

Źródło informacji: PAP MediaRoom

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułNietypowe bazy do sosów
Następny artykułSkradziona Kia oraz podejrzany bus i części