A A+ A++

Polskie Linie Lotnicze LOT rozwijają skrzydła i potrzebują nowych samolotów. Już niedługo do floty polskiego przewoźnika dołączy Boeing, który będzie obsługiwać pasażerów na popularnej transatlantyckiej trasie. Co ciekawe, omawiana maszyna… jest dość stara.

Polskie linie rozwijają skrzydła

Od wielu miesięcy śledzimy informacje z otoczenia polskich linii lotniczych. LOT ma duże plany rozwoju zakreślone na najbliższe lata, które, póki co sukcesywnie realizuje. Lato upłynęło pod znakiem dostaw nowych Embraerów, które już operują na europejskich trasach i pozwalają pasażerom polecieć z Warszawy m.in. do Oslo.  

To jednak maszyny wąskokadłubowe i średniodystansowe – ich służba odbywa się jedynie w Europie, a rodzimy przewoźnik oferuje też trasy znacznie dłuższe. Na większych dystansach wykorzystywane są popularne Dreamlinery, jednak i to nie wystarcza. Już niedługo do polskiej floty dołączy spory samolot, który zabierze nas za ocean. To Boeing 777-200.

Nowy samolot PLL LOT

Nowa maszyna zostanie przez LOT wyleasingowana od EuroAtlantic Airways – linii zajmujących się leasingiem samolotów w formule ACMI (za pasazer.com). Oznacza to, że polski przewoźnik wynajmie maszynę wraz z załogą i ubezpieczeniem. Pierwszy model 777-200 został dostarczony liniom United Airlines jeszcze w 1995 roku. Ten model był wykorzystywany głównie na trasach wewnątrz USA, choć jego zasięg pozwala na dłuższe podróże – wynosi około 10 000 kilometrów (wersja 200). 

Maszyna pozwala pasażerom na podróżowanie w 3 klasach – Biznes (30 miejsc), ekonomicznej premium (24 miejsca) i ekonomicznej (239). Łącznie samolot zabiera na pokład do 293 pasażerów

Nowy Boeing LOT-u będzie operował na trasie Warszawa-Nowy Jork. Polski przewoźnik realizuje takie loty codziennie. Model 777-200 będzie latał do największego miasta USA 6 razy w tygodniu, od wtorku do niedzieli. Poniedziałkowe rejsy będą obsługiwane Dreamlinerem.

Samolot z bagażem doświadczeń?

Co jednak ciekawe, samolot jest “nowy” jedynie z nazwy – w rzeczywistości maszyny leasingowane przez EuroAtlantic fabrykę opuściły już dawno, a średnia wieku oferowanych Boeingów wynosi około 20 lat. Jest to zatem zdecydowanie starsza konfiguracja, niż w przypadku dotychczas używanego samolotu. Od ubiegłego roku na t … czytaj dalej

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułNie potrafiła odmówić. “Po prostu oczekiwano od ciebie, że to zrobisz”
Następny artykułStarostwo Powiatowe w Pile organizuje VII Rajd Rowerowy z wizytą u sąsiadów nad Notecią