Londyn jest najbardziej zakorkowanym miastem na świecie według opublikowanego właśnie rankingu, który bierze pod uwagę 1000 dużych miast. Już drugi raz brytyjska stolica zajmuje tę niechlubną pozycję. W 2022 w korkach nad Tamizą każdy kierowca podróżujący londyńskimi ulicami spędził średnio 156 godzin.
Ruch samochodowy w Londynie – mimo horrendalnej opłaty 15 funtów dziennie za sam przywilej wjazdu do centrum miasta – jest uciążliwy. Nawet o 5 proc. większy niż przed pandemią. Tak wygląda powrót do normalności dla zmotoryzowanych londyńczyków. Najszybszym i najskuteczniejszym środkiem transportu często okazuje się rower. Jak ironicznie zauważają komentatorzy, łatwo go zaparkować i jest nieporównywalnie tańszy w eksploatacji niż samochód.
Od miesięcy na Wyspach Brytyjskich organizowane są protesty. Strajkują kolejarze, pracownicy metra, kierowcy autobusów, załogi karetek pogotowia i pielęgniarki. Nie wszystkie strajki komplikują sytuację na drogach, ale niektóre potęgują korki. Londyn posiada obwodnicę – autostradę M25 – która okala miasto pierścieniem autostrady. M25 także bywa zakorkowana i oddalona jest od centrum na tyle, że często kierowcom nie opłaca się z niej korzystać. Z uwagi na gęstą i historyczną zabudowę, od lat nie zbudowano w centrum Londynu ani jednego szybkiego, drogowego połączenia. Posiadanie samochodu coraz częściej staje się problematyczne. Nic dziwnego, że wielu londyńczyków rezygnuje z tego luksusu.
Dużym problem dla Londyńczyków jest też znalezienie miejsca na zaparkowanie samochodu. Są drogie, a “armia” strażników miejskich traktuje kierowców jak skarbonkę, z której można czerpać pieniądze na dofinansowanie samorządowych budżetów. Są bezwzględni i nierzadko – co nie jest zgodne z prawem – uciekają się do postępów, karząc kierowców przy najmniejszej nawet okazji. Jeśli dodać do tego kosmicznie drogą komunikację miejską, wyłania się z tego obraz metropolii nieprzyjaznej dla mieszkańców i odwiedzających ją turystów.
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS