Internet, telewizja, banery w wielkich miastach – to wszystko obecnie przesiąknięte jest przekazem marketingowym. Nieustannie spotykamy się z banerami, plakatami, afiszami, które próbują nam wcisnąć nowy telefon, zaprosić na spektakl, na film do kina czy po prostu zachęcić do skorzystania z usług konkretnej firmy. Jednak obecnie możemy śmiało mówić o przebodźcowaniu, ponieważ praktycznie każde wolne miejsce zajęte jest przez reklamy. Nauczyliśmy się wyłączać radio czy telewizję w momencie, kiedy pojawiają się reklamy, dlatego też firmy szukają innych dróg dotarcia do klienta. Jedną z nich jest skorzystanie z gadżetów reklamowych. Czym jest product placement oraz jak to działa?
Lokowanie produktu – czym jest dokładnie?
Lokowanie produktu to reklama podawana w sposób nieco zamaskowany. Jest to reklama nienachlana, taka, która nie wyskakuje z lodówki. Wtapia się w tło i sprawia, że jest nawet bardziej pociągająca, aniżeli ta pojawiająca się nieustannie w telewizji. Warto więc zrezygnować z tradycyjnego spotu reklamowego, który nic nie wnosi dl naszego życia, poza zdenerwowanie, na rzecz dyskretnie wyeksponowanego logo konkretnej firmy. Lokowanie produktu to również moment, kiedy bohater filmu czy jakiegoś programu korzysta z rzeczy konkretnej marki lub jest w nie ubrany.
Lokowanie produktu, po angielsku product placement, to idea, której początki mają związek ze Stanami Zjednoczonymi i latami 70. XX wieku. Wtedy też zakazana została reklama wyrobów tytoniowych. Marki, które chciały zarobić, postanowiły opłacać konkretne osoby, które korzystały z ich produktów na scenie lub na filmach.
Promocja poprzez użycie gadżetów reklamowych – na czym polega?
Każda firma, która chce uzyskać dobre wyniki sprzedaży, z pewnością choć raz postawiła na dobrą strategię marketingową. Jedną z najlepszych jest ta, w której wykorzystuje się artykuły promocyjne. W roli upominków stricte biznesowych polecają się akcesoria turystyczne, ekologiczne, biurowe, piśmiennicze, sportowe czy elektroniczne. Wśród nich znajdą się również akcesoria w postaci naczyń, takie jak kubek z napisem czy kubek termiczny. Na takich właśnie gadżetach śmiało można umieścić logo przedsiębiorstwa lub pokusić się dodatkowo o charakterystyczny cytat dla marki. Co więcej, taki produkt będzie reklamą, która trafi bezpośrednio do każdej osoby, ponieważ jest to również typ reklamy personalnej.
Kubki z napisem – dlaczego wpisują się w ideę product placement?
Można śmiało powiedzieć, że produktów promocyjnych używa się praktycznie codziennie, o ile zostaną dobrze dobrane. Kubek z nadrukiem, z napisem, pendrive z logo, powerbank do telefonu, długopis czy smycz do kluczy to najczęściej wybierane typy gadżetów. Warto wybierać naprawdę praktyczne rzeczy, ponieważ im częściej taki produkt będzie w użyciu, tym więcej osób będzie w stanie zobaczyć logo Twojej firmy. Jeśli pragniesz prawdziwej rewolucji, warto również zadbać o to, by gadżet ciekawił, inspirował lub fascynował.
Więcej informacji z Powiatu Wołomińskiego
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS