Największe zamówienie na polskim rynku zdobył jednak Siemens. Sprzedał Cargounit 100 wielosystemowych lokomotyw Vectron. Lokomotywy Siemens jeżdżą także w barwach PKP Intercity, PKP Cargo, Bahnoperator, DB Cargo Polska, Lotos Kolej, Freightliner PL, Ost-West Logistics i Laude Smart Intermodal.
Zamówienie 100 sztuk jest duże nawet na warunki europejskie, natomiast w Polsce jest niesłychane. Choć lokomotywa używana w Polsce ma przeciętnie 35 lat, zakupy były do tej pory niewielkie.
Na wiodącego operatora wyrósł Cargounit, który należy do szóstki największych w Europie firm wynajmu lokomotyw, mając blisko 200 maszyn. Dla realizacji umowy z Siemensem zwiększył finansowanie z 0,7 do 1,5 mld zł, podpisując w ub.r. umowy refinansowania z wiodącymi polskimi i zachodnioeuropejskimi instytucjami finansowymi.
Poprawiają się wyniki przewozowe
Do zakupów zachęcają dobre wyniki przewozowe uzyskane w ostatnich miesiącach oraz perspektywy. Urząd Transportu Kolejowego podlicza, że lipiec 2024 był jednym z rekordowych miesięcy pod względem przewiezionej liczby pasażerów na przestrzeni ostatnich 20 lat. Ponad 35,3 mln podróżnych to niemal 13 proc. więcej niż w lipcu 2023 roku.
Czytaj więcej
Drobnicowe linie do Rumunii
Kraje bałkańskie, a szczególnie Rumunia, są coraz bardziej atrakcyjne dla polskich przedsiębiorców. Za przemysłem rozwijają się także firmy logistyczne.
Po siedmiu miesiącach 2024 roku z transportu koleją skorzystało ponad 237,4 mln pasażerów – o 24,5 mln więcej (+11,5 proc.) niż w tym samym okresie w 2023 r. Praca przewozowa wyniosła 16,4 mld pasażerokilometrów i była większa o prawie 1,8 mld pasażerokilometrów (+12 proc.).
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS