A A+ A++

Popyt na lokomotywy jest tak duży, że czas oczekiwania na dostawę przekroczył 2 lata. Przewoźnicy coraz chętniej sięgają po wynajmowane lokomotywy. Największa polska firma zajmująca się wynajmem lokomotyw w Europie Środkowo-Wschodniej, Cargounit, w lipcu zwiększyła fundusz na zakup lokomotyw z 0,7 do 1,5 mld zł i 2 sierpnia zawarła z Newagiem umowę na zakup 10 lokomotyw Dragon 2 z modułem dojazdowym, wartości 184 mln zł. 

Dostawa pojazdów ma zakończyć się do grudnia 2025 roku, a Cargounit ma prawo zamówić do końca 2028 roku jeszcze 20 kolejnych Dragonów i jeżeli skorzysta z tej możliwości, wartość umowy przekroczy 550 mln zł. – Lokomotywy te zyskały uznanie wśród polskich przewoźników za sprawą dużej siły pociągowej, która pozwala na przewozy pociągów towarowych o masie brutto 4200 ton na liniach kolejowych o pochyleniu 7 promili, które spotykane są w wielu obszarach przemysłowych Europy Środkowo-Wschodniej. Istotnym atutem lokomotywy jest także wyposażenie w moduł dojazdowy o mocy 500kW, który pozwala na poruszanie się po bocznicach i odcinkach sieci kolejowej pozbawionych trakcji elektrycznej. Ponieważ lokomotywa Dragon 2 może się także poruszać na torach o dopuszczalnym nacisku 20,0 ton na oś, jest ona niezastąpiona dla wielu przewoźników towarowych. Rozszerzenie homologacji lokomotywy Dragon 2 poza Polską o Czechy i Słowację, a przyszłości o kolejne kraje Europy Środkowo-Wschodniej, pozwoli także zagranicznym przewoźnikom kolejowym na skorzystanie z unikalnych własności trakcyjnych tego pojazdu – uważa prezes zarządu Cargounit Łukasz Boroń. 

Czytaj więcej

Cargounit stanie się największym użytkownikiem lokomotyw Dragon. Pozostali to: PKP Cargo, Lotos Kolej, Freightliner PL, Laude Smart Intermodal, Ciech Cargo. 

Pod koniec lipca, mający pół tysiąca lokomotyw niemiecki Railpool zamówił w Alstomie 50 lokomotyw Traxx Universal, wartości 260 mln euro. Lokomotywy będą obsługiwały operacje w ośmiu krajach: w Niemczech, Austrii, Szwajcarii, Francji, Włoszech, Belgii, Luksemburgu i Polsce. – Wszystkie 50 lokomotyw zamówionych u naszego partnera, firmy Alstom, będą obsługiwać operacje we Francji i wzdłuż najważniejszych europejskich korytarzy – tłumaczy dyrektor generalny Railpool Torsten Lehnert. 

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułUpały i pożary na południu Europy. Gdzie wypoczną częstochowianie?
Następny artykułJest już dwa kilometry dobra. Zbiórka wciąż trwa