A A+ A++
Lojalnościowy program PZU dostępny w ofercie BM Aliora
Lojalnościowy program PZU dostępny w ofercie BM Aliora
/ Forum

Do programu Moje akcje PZU, skierowanego do akcjonariuszy ubezpieczyciela, mogą dołączyć teraz także inwestorzy posiadający rachunek maklerski w BM Alior
Banku. Wśród polskich spółek to jednak rzadkość, by w akcjonariuszu widzieć również klienta. Na razie robią to nieliczni m.in.
PKN Orlen czy Unimot.

PZU było pierwszą spółką finansową z polskiej giełdy, która
zaproponowała program lojalnościowy dla swoich akcjonariuszy. Program
wystartował jesienią 2021 r. i dla zarejestrowanych w nim inwestorów oferuje
zniżki na ubezpieczenia z oferty PZU.

W pierwszym roku posiadania akcji jest to 10 proc., a po 12
miesiącach 20 proc. Dodatkowo można zyskać zniżkę (100 proc. lub 50 proc. zależne
od rodzaju) na członkostwo w Stowarzyszeniu Inwestorów Indywidualnych. Liczba
akcji w programie sprawdzana jest 1. i 15. dnia każdego miesiąca według stanu
na zamknięcie sesji giełdowych poprzedzających te dni. Do tej pory mogli do
niego przystąpić jedynie inwestorzy posiadający minimum 100 akcji PZU na
rachunku maklerskim w BM Pekao.

Oferta specjalna Finax dla czytelników Bankier.pl

Finax to robodoradca, który daje Ci możliwość prostego i zautomatyzowanego inwestowania. Więcej na ten temat pisaliśmy w tekście „Finax uczy inwestowania na giełdzie”.

Finax wraz z Bankier.pl przygotował promocję dla naszych Czytelników: kupon na 20 euro, którym można zasilić inwestycję! Z oferty mogą skorzystać nowi użytkownicy Finax, tj. tacy, którzy dotychczas nie dokonywali w serwisie rejestracji i nie posiadali w nim konta.

Co trzeba zrobić, aby otrzymać voucher?

  1. Zarejestrować się na stronie promocji www.bankier.pl/finax i zaznaczyć wymagane zgody. Potwierdzić rejestrację.
  2. Wypełnić ankietę i założyć konto Finax.
  3. Zweryfikować swoją tożsamość i wpłacić minimum 100 zł na swoje konto.

Po potwierdzeniu przez Finax wykonania ostatniej czynności poprosimy o uzupełnienie danych i wyślemy kod, którym można zasilić swoje konto na kwotę 20 euro. Z oferty można skorzystać tylko do 16 sierpnia 2022 r., a liczba kuponów jest ograniczona!

Pamiętaj, że w promocji biorą udział tylko wnioski, które zostały złożone za pośrednictwem strony www.bankier.pl/finax, po rejestracji! Jeśli będziesz chciał wypłacić środki przed upływem 3 miesięcy od założenia konta, Finax może potrącić wartość kuponu, czyli 20 euro, z salda Twojego konta.

Szczegóły znajdziesz a stronie www.bankier.pl/finax

Teraz oferta dotyczy także korzystających z usług BM Alior
Banku. Samo PZU ma większościowe pakiety w akcjonariacie Pekao i Aliora,
dlatego nie dziwi, że to właśnie biura maklerskich tych banków uczestniczą w
programie.

Zniżki w programie obejmują konkretnie ubezpieczenie PZU Auto: AC, OC, NNW Max,
ubezpieczenie PZU Gospodarstwo Rolne: Budynki Obowiązkowe, OC Obowiązkowe
Rolnika, Mienie, NNW, ubezpieczenie PZU Dom, ubezpieczenie PZU NNW oraz
ubezpieczenie turystyczne PZU Wojażer.

Można powiedzieć, że koszt przystąpienia do programu obecnie
jest korzystniejszy niż wtedy, gdy program startował. We wrześniu koszt nabycia
co najmniej 100 akcji według średniej ceny z całego miesiąca (ok. 39 zł) wynosił
3900 zł. Natomiast w piątek 12 sierpnia ten pakiet jest wart ok. 2875
zł, to różnica 1025 zł. Oferta staje się jeszcze bardziej atrakcyjna, gdy
weźmiemy pod uwagę dywidendę, którą PZU
zamierza wypłacić w październiku w wysokości 1,94 zł na akcję. Za 100 akcji na rachunek dostalibyśmy jeszcze nieco ponad 157 zł, już po potrąceniu podatku
Belki.

Programy lojalnościowe skierowane do akcjonariuszy to bardzo
popularna forma budowania stabilnego akcjonariatu, znacznie częściej wykorzystywana
w krajach o dojrzałej wolnorynkowej gospodarce i z długimi tradycjami rynku
kapitałowego. Spółki często budują wokół swoich akcjonariuszy społeczności, zapewniając
im oprócz „giełdowej rozrywki” także liczne pozaparkietowe atrakcje. Słynnym przykładem
jest tu choćby doroczny zjazd akcjonariuszy kontrolowanej przez Warrena
Buffetta firmy inwestycyjnej Berkshire Hathaway.

W Polsce jest zaledwie kilka spółek giełdowych, które
poprzez programy lojalnościowe starają się przyciągnąć i utrzymać
akcjonariuszy. Oprócz PZU na plan pierwszy wysuwają się w tym obszarze paliwowe
PKN Orlen czy Unimot. Program prowadzi także Answear.com. Gdy znany i lubiany
pakiet obejmujący m.in. skipassy od Tatry Moutain Resort został niedawno
ograniczony dla akcjonariuszy posiadających do 499 akcji (informacja
w raporcie okresowym), spowodował 30-procentowy spadek kursu w czasie jednej sesji.

Więcej o programach lojalnościowych na rynkach zagranicznych
i w Polsce można przeczytać w artykule „Inwestor
to też klient. Tańsze paliwo i inne promocje, czyli jak polskie spółki wdrażają
programy lojalnościowe”.

Michał Kubicki 

Źródło:
Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułNa szczepienia zapraszają w czwartki
Następny artykułGlapiński: Inflacja w przyszłym roku pozostanie podwyższona