Loeb koncentruje się w tym roku przede wszystkim na World Rally-Raid Championship, czyli światowym czempionacie w rajdach terenowych. Bahrain Raid Extreme wycofał się jednak z rundy w Argentynie, a na początku lipca ogłoszono porozumienie Francuza z Dacią.
Poza programem w „terenie” Loeb miał także ścigać się w World Rallycross za kierownicą elektrycznej Lancii Delta. Zaliczył jednak tylko trzy rundy. Podczas czwartej – na słynnym brytyjskim Lydden Hill – pożar pochłonął samochody oraz zaplecze zespołu Special ONE, a rozgrywki zawieszono do czasu zakończenia dochodzenia.
Po ograniczonym, liczącym cztery rundy, zeszłorocznym programie w WRC, Loeb rzadko pokazuje się w tym sezonie na odcinkach specjalnych. W marcu na zaproszenie organizatorów wystąpił wraz z Laurene Godey w Rajdzie Azorów i pomimo znikomej znajomości Skoda Fabia RS Rally2 wygrał imprezę na atlantyckiej wyspie.
Do rajdówki Loeb powróci za nieco ponad miesiąc. Ogłoszono, że dziewięciokrotny mistrz świata będzie główną gwiazdą Rallye National Charlemagne, odsłony Pucharu Francji. Impreza z bazą w Hautmont odbędzie się w dniach 29 września – 1 października. Loeb i Godey skorzystają z Volkswagena Polo GTi R5.
Dla Loeba będzie to trzeci występ w aucie grupy R5/Rally2. Wcześniej startował Hyundaiem i20 R5 oraz wspomnianą Skodą. Volkswagen nie powinien być jednak dla 49-latka zupełną nowością. Przed laty posiadał on w swojej stajni – Sebastien Loeb Racing – egzemplarze właśnie Polo R5, a startowali nimi m.in. William Wagner i Anthony Fotia.
Polecane video:
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS