Łódzki Rower Publiczny wraca 2 kwietnia. Urząd Miasta Łodzi wybrał firmę, która będzie operatorem rowerów w najbliższym sezonie. W mieście będzie 120 stacji tradycyjnych i 30 wirtualnych, a łodzianie będą korzystać z 1.200 rowerów. Umowa opiewa na 7,5 miliona złotych.
Łódzki Rower Publiczny
Nextbike dostarczy rowery, zamontuje stojaki i zapewni obsługę nowego systemu. To druga umowa między miastem a tą firmą. Nextbike był operatorem pierwszej edycji roweru publicznego w Łodzi. Umowa odpisana jest na jeden sezon, ponieważ UMŁ rozwiązał za porozumieniem stron umowę z poprzednią firmą, która miała być operatorem ŁRP jeszcze w 2024 roku.
W tym sezonie zmieni się nie tylko firma, ale i rowery. Jak zapewnia Nextbike – to pojazdy czwartej generacji, czyli takie które posiadają blokadę O-lock. To mechanizm zabezpieczający rower klamrą w kształcie „O”, zintegrowaną z ramą. Po wypożyczeniu roweru blokada otwiera się automatycznie. Z kolei dzięki odbiornikowi GPS, przymocowanemu do roweru, operator może śledzić jego położenie.
Łódzki Rower Publiczny będzie miał tylko tradycyjne stacje dokujące. Rowery będzie można pozostawić przy jednym ze stojaków w wyznaczonych do tego miejscach, czyli w stacjach wirtualnych. Rowery dostępne będą poprzez aplikację, a płatność pobierana będzie z przypiętej do konta karty płatniczej. Wzrosną jednak ceny za rower publiczny w Łodzi.
Wyższa cena za wypożyczenie roweru
Sezon na Łódzki Rower Publiczny rozpocznie się 2 kwietnia, a zakończy w listopadzie. Już wiadomo, że cena za wypożyczenie roweru i korzystanie z niego będzie wyższa niż poprzednio. Pierwsze 20 minut nadal ma być darmowe, z migwaką – darmowe będzie 30 minut. Jednak kolejne 40 min będzie kosztować 4 zł, druga godzina – 6 zł, a kolejne godziny – 10 zł.
Za darmo rower będzie można zwrócić w tradycyjnej stacji dokującej i na deptakowej części Piotrkowskiej. Jednak za zwrot w stacji wirtualnej łodzianie zapłacą 15 zł.
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS