Dziś (14 lipca) premierowo pokazano film, przygotowany na 600. urodziny Łodzi. Filmowe dziedzictwo miasta zobowiązuje, więc spot musiał być nietuzinkowy.
Tak też się stało i o Łodzi powstało krótkie wideo, stworzone przez międzynarodową ekipę filmową pod kierownictwem łódzkiego OPUS Film.
To nie było łatwe zadanie, żeby 600 lat Łodzi pokazać w kilkudziesięciu sekundach – przyznają twórcy. Wyzwaniem było także umiejętne połączenie najnowocześniejszych i różnorodnych technologii produkcji filmu oraz artystycznej wizji.
Ostatecznie powstało wideo, które nawiązuje do bogatej przeszłości miasta i wybiega w przyszłość. To jest film, który wzrusza łodzian, bo pokazuje miasto, z którego mogą być dumni.
Pomysł na ten film był taki, żeby przejść od time lapse’u, czyli wszystko dzieje się szybko, do “buuuch!” wybuchu, zatrzymania i takiego przyjrzenia się momentowi, chwili sukcesu, splendoru – opowiada reżyser Jola Kudela. Później “buch!” i lot w przyszłość. Chciałam, żeby cały pomysł merytoryczny był przeniesiony na wybór środków. Zależało mi szczególnie na oddaniu dynamiki Łodzi.
Sceny z aktorami, którzy poruszają się w zwolnionym tempie i zatrzymują się, zostały nakręcone w hali. Wszystko, co widzimy w tle, to jest zbudowana przez firmę Enginious Łódź w 3D – zdradza kulisy produkcji prezes OPUS Film – Piotr Dzięcioł. To dotyczy też Manufaktury, pokazanej w kolejnej scenie.
Ulica Piotrkowska została postarzona o około 100 lat na potrzeby filmu. Wyzwaniem było odtworzenie takiej Łodzi w 3D, która będzie wierna szczegółom – przyznaje współtwórca spotu, prezes Enginious – Piotr Kocel. Mamy nadzieję, że to się nam udało.
Łódź w pigułce na filmie można oglądać w serwisie youtube.com, szukając pod hasłem: “600 lat Łodzi”. Produkcja i emisja to koszt ok. 400 tys. zł, za które zapłaciła Łódzka Organizacja Turystyczna.
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS