A A+ A++
Na rozwój terminala Loconi Intermodal w Warszawie ma wpływ m.in. rosnąca liczba połączeń kolejowych z Chinami, z których korzysta coraz więcej firm, jako alternatywa dla frachtu morskiego. fot. materiały prasowe

Operator intermodalny Loconi Intermodal rozbudował powierzchnię terminala w Warszawie, jednego z kluczowych obiektów w swojej sieci. Dzięki temu gdyńska firma zwiększyła jego zdolności składowe o 25 proc., rozwijając jednocześnie usługi depotowe dla chińskich kontenerów.

Terminal intermodalny Loconi w Warszawie działa od 2015 roku. Jeszcze do niedawna zajmował obszar 6,8 ha i dysponował powierzchnią składową 3,5 tys. TEU. W listopadzie tego roku gdyńska firma wydzierżawiła dodatkowe 11 tys. m kw., zwiększając jego powierzchnię do prawie 8 ha i zdolności składowe do 4,3 tys. TEU. Rozwój ten był odpowiedzią na rosnące zapotrzebowanie na usługi depotowe – składowanie kontenerów, z których korzystają głównie klienci z Chin.

Niewątpliwie na rozwój terminala w Warszawie ma wpływ dostęp do najważniejszych szlaków kolejowych i drogowych oraz gęsta sieć połączeń kolejowych Loconi z portami morskimi. Jednak nie bez znaczenia tutaj jest też obsługa transportów z tzw. Nowego Jedwabnego Szlaku i stale rosnąca liczba połączeń kolejowych z Chinami, z których korzysta coraz więcej firm, jako alternatywa dla frachtu morskiego.

Firmy transportowe w Trójmieście

– Kontrakty na składowanie chińskich kontenerów podpisaliśmy już z 12 firmami i liczba ta cały czas rośnie. Rok 2019 zamkniemy na poziomie ponad 8 tys. przeładunków zrealizowanych na zlecenie kontrahentów z Chin. Pracujemy też nad rozwojem pokrewnych usług, takich jak neutralizacja kontenerów i ich naprawy – wyjaśnia Katarzyna Kwasiborska, dyrektor ds. terminali w Loconi Intermodal.
Usługi dla partnerów chińskich sukcesywnie rosną od 2016 roku wraz ze wzrostem liczby pociągów intermodalnych na trasie Chiny-Polska. Loconi prognozuje, iż w zakresie obsługi chińskich kontenerów osiągnie 50 proc. wzrost w 2020 roku.

Loconi realizuje przewozy intermodalne w oparciu o własną sieć terminali, głównie na trzech kierunkach z i do: Wielkopolski, Warszawy oraz przez terminal w Radomsku, który obsługuje dostawy z i do Częstochowy, Krakowa a nawet ze Słowacji. Wszystkie te trzy linie odnotowały podobne tempo wzrostu. Coraz większą popularność zyskuje również połączenie z i do terminala w Kątach Wrocławskich, które Loconi oferuje od początku tego roku.

Gospodarka morska w Trójmieście

– Na początku 2020 roku chcielibyśmy się skupić na rozwoju nowych linii biznesowych kierowanych na południe kraju, w tym z i do okolic Wrocławia oraz nad rozwojem i stabilizacją naszych przewozów realizowanych przez Port Gdynia – zapowiada z kolei Lidia Dziewierska, prezes zarządu Loconi Intermodal.
W 2020 roku Loconi planuje pozyskać finansowanie na rozbudowę posiadanych terminali intermodalnych, w tym swojego flagowego terminala w Radomsku, budowę nowych oraz rozważa zakup taboru kolejowego.

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułPolska – Łotwa 1 : 0 w bitwie arcymistrzów na Zamku Piastów Śląskich 
Następny artykułŁuków: spotkajmy się przy choince