Grupą docelową modelu Del Mar jest młodzież, stąd bardziej lifestylowy design i niższa niż w przypadku LiveWire One cena. Jeśli jednak masz około 20 lat i właśnie zaświeciły ci się oczy, uspokajamy – chodzi o młodzież z bogatych domów, cena tego cacka nie będzie w Europie niższa niż 70 tys. zł.
Sam pomysł na ten motocykl jest bardzo ciekawy. Został on zbudowany, jak to fachowo określają designerzy “na architekturze” ARROW, czyli z wykorzystaniem modułowej platformy, na bazie której powstaną kolejne motocykle. Producent zastosował tutaj nowatorską koncepcję – zamiast tradycyjnej ramy, w której osadzone są podzespoły, wykorzystana została obudowa akumulatora. Większość osprzętu silnika, czyli na przykład falownik, część kontrolera i ładowarkę, zintegrowano w jeden moduł i zamontowano na zewnątrz baterii.
Silnik z bezpośrednim napędem koło, dla odmiany, jest tutaj krokiem w tył w stosunku do dość wyrafinowanej, ale też skomplikowanej jednostki Revelation, która napędza LiveWire One. Producent deklaruje jednak, że dla użytkownika różnica w typie napędu będzie niezauważalna. Mało tego, dzięki niższej o 25 procent masie (190 kg) nawet moc 80 KM, mniejsza o tej w LiveWire One o około 20 procent moc nie powinna znacząco zmienić osiągów. Del Mar ma przyspieszać od zera do setki w około 3,5 sekundy.
Zasięg motocykla szacowany jest na około 160 km, choć na razie są to tylko zgrubne dane. Elementem wyposażenia modelu Del Mar będzie GPS i moduł transmisji danych, co pozwoli wprawdzie na bezprzewodową aktualizację oprogramowania, ale otwiera także drogę do ataków hakerskich.
Produkcyjna wersja Del Mar ma pojawić się w drugim kwartale 2023 roku w cenie około 15 tys. dolarów (67 tys. zł). Pierwsza seria 100 egzemplarzy, dostępna jako 100 Launch Edition była do kupienia za 17 699 dolarów (78 tys. zł) ale została natychmiast wyprzedana. Ceny dotyczą oczywiście rynku amerykańskiego, w Europie do tych cen trzeba będzie doliczyć jeszcze co najmniej 20 procent na podatki i cła.
Przeczytaj także: Harley-Davidson LiveWire.
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS