A A+ A++

LinkedIn to serwis społecznościowy, bez którego wielu przedsiębiorców nie wyobraża sobie już działalności. To tam zleca się pracę, znajduje się najlepszych fachowców w danej dziedzinie. Tam też można poszukać uczciwego pracodawcy, oferując swoje usługi. Czym tak naprawdę jest LinkedIn i czy działa jak inne portale społecznościowe? Czy warto założyć tam konto? W jaki sposób budować sieć kontaktów i rozwijać markę osobistą?

Czym jest i jak działa LinkedIn?

LinkedIn jest platformą społecznościową, która znacząco różni się od najpopularniejszego Facebooka czy Instagrama. Różnica polega przede wszystkim na tym, że w przypadku LinkedIn wszelkie działania koncentrują się na kontaktach zawodowych. Użytkownik zakładający konto w serwisie tworzy profil, w którym przedstawia swoje zawodowe doświadczenie, wykształcenie, a także umiejętności czy zainteresowania. To pewnego rodzaju CV czy życiorys, który pomaga w zawieraniu biznesowych relacji. W serwisie zamieszczane są oferty pracy, z poziomu serwisu można też na nie aplikować. Profesjonalny profil pozwala na budowanie marki osobistej i pozycji eksperta w swojej branży, co daje niemal nieograniczone możliwości rozwoju i podejmowania obiecujących współprac.

Jak znaleźć partnerów biznesowych w serwisie LinkedIn, czyli budowanie sieci kontaktów

Samo posiadanie konta w LinkedIn nie wystarczy, by nawiązać relacje biznesowe. Znaczenie ma wszystko- zdjęcie profilowe, opisane doświadczenie zawodowe, certyfikaty. Aby jednak znaleźć potencjalnych partnerów wśród użytkowników serwisu, konieczne jest budowanie sieci kontaktów. Polega to na łączeniu się ze współpracownikami czy pracodawcami, tworząc swoistą sieć kontaktów. Bardzo dobrym pomysłem jest dołączanie do grup związanych z daną branżą czy obszarem działalności. W ten sposób jest szansa na nawiązanie kontaktu z profesjonalistami, co daje większe możliwości znalezienia partnerów. Ważne jest także wysyłanie spersonalizowanych zaproszeń w zamian za zaproszenia standardowe. Warto każdorazowo podkreślić, dlaczego chcemy nawiązać współpracę i jakie będą jej potencjalne korzyści. Aby możliwe było znalezienie partnerów biznesowych, konto musi być nie tylko uzupełnione i aktualne, ale ważna jest także aktywność w serwisie. Przejawia się ona dodawaniem komentarzy, braniem udziału w dyskusjach czy publikowaniem wartościowych dla potencjalnych odbiorców treści. W tym wszystkim bardzo ważna jest systematyczność, która sprawi, że odbiorca po prostu nas zapamięta.

Czy warto być na LinkedIn?

LinkedIn pozwala na łatwiejsze i skuteczniejsze budowanie marki osobistej. Prawidłowo uzupełniony profil to potwierdzenie umiejętności i doświadczenia, które sprawdzi się w danej branży. Korzystne jest także wyświetlanie statystyk- dzięki nim możemy łatwo podejrzeć, czy publikowane treści interesują odbiorców i czy generują jakąś aktywność. Zdecydowanie, warto założyć konto na LinkedIn, zwłaszcza, gdy chcemy budować markę osobistą. Samo założenie konta jednak nie jest wystarczające. LinkedIn oferuje nam o wiele więcej, łącząc pracodawców z potencjalnymi pracownikami. Publikując wartościowe i merytoryczne treści, budujemy pozycję eksperta w danej dziedzinie, co przyciąga większą liczbę klientów chętnych do skorzystania z usług. Poza tym, LinkedIn może nam służyć jako potężna kopalnia wiedzy i ogromna dawka inspiracji, dlatego zdecydowanie, warto tam być. O tym, jak budować markę osobistą z wykorzystaniem LinkedIn i jak stworzyć profil, który zainteresuje odbiorców można przeczytać tutaj: https://artursmolicki.com/blog/linkedin-i-budowanie-marki-osobistej/.

Artykuł sponsorowany

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp
Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułPodstawowy dochód dla wszystkich, niezależnie od zarobków! Każdy ma otrzymać pieniądze [28.07.2023]
Następny artykułZDW ogłosił przetarg na remont drogi Ostrów Lubelski – Kolechowice