A A+ A++

Więcej ciekawych artykułów o podróżach znajdziecie na naszej stronie głównej Gazeta.pl.

Zobacz wideo
Pierwszy turysta w kosmosie – miliarder, Richard Branson

Trwająca w Ukrainie wojna, wywołana przez siły rosyjskie, źle wpływa na sektor turystyczny. Największym dowodem na to są ciągle rosnące ceny paliwa. Baryłka ropy kosztuje obecnie około 105$, co jest bardzo dużym kosztem dodatkowym m.in. dla linii lotniczych. Przewoźnicy postanowili wykorzystać opcję wprowadzenia dopłaty paliwowej. To obciąży portfele klientów, bo ceny biletów lotniczych będą wyższe. O ile? Mamy cennik niektórych przewoźników.

Wizz Air oferuje nowe egzotyczne połączenie. To już oficjalne

Ceny biletów lotniczych w Europie

Zacznijmy od dobrej wieści dla Polaków – Ryanair (największa linia lotnicza w Polsce) ogłosiła, że dopłaty paliwowej na tegoroczne lato nie wprowadzi wcale. Jest to spowodowane posiadaniem zapasów paliwa na najbliższy rok w niewysokiej cenie. Dobrze, ale z co z innymi liniami z różnych krajów? Sprawdziliśmy!

Linie Air France i KLM wprowadzą dopłaty paliwowe z dniem 25 marca 2022 roku. Wysokość tej dopłaty będzie zależna od długości lotu i klasy podróży. Przykładowo (dla linii KLM) za lot na trasie Amsterdam – Nowy Jork (w obie strony) będzie wymagał dopłaty około:

  • 40 € (180 zł) w klasie ekonomicznej,
  • 100 € (450 zł) w klasie biznes.

To zarządzenie jest o tyle zdumiewające, że kilka dni temu dziennik “Le Figaro” informował, że francuskie linie lotnicze są przygotowane na wzrosty cen paliwa. Co za tym idzie, żadnych dopłat paliwowych miało nie być.

Z kolei brytyjska linia regionalna Loganair od 21 marca dolicza do biletów kwotę 3,95 £ za każdy lot.  Natomiast prezes Brussels Airlines poinformował, że linie lotnicze z  grupy Lufthansa na razie będą uważnie śledziły rozwój sytuacji i zareagują adekwatnie do potrzeb. 

Bydgoszcz.Port Lotniczy im. Ignacego Jana Paderewskiego.Rosyjscy turyści utknęli w Turcji. “Mamy niewiele pieniędzy”

Dopłaty paliwowe i ceny biletów lotniczych w reszcie świata

AirAsia, słynna tania linia z Malezji (najlepszy low-cost świata według SkyTrax) wprowadziła dopłaty paliwowe jako jedna z pierwszych. Wyższe ceny obowiązują na wszystkich trasach, zarówno krajowych, jak i międzynarodowych. Na szczęście dotyczy to tylko nowych rezerwacji. Jak się prezentuje nowy cennik? Wysokość dopłaty zależy od długości lotu i waha się w granicach 10 RM (10 zł) dla tras krajowych, do 60 RM (60 zł) za loty trwające więcej niż 4 godziny. 

Prezes amerykańskich linii Delta Glen Hauenstein stwierdził, że wzrost cen ropy może wpłynąć na wzrost cen biletów. Średnio o 15 – 20$ za bilet w jedną stronę. Inne podejście przedstawia Doug Parker, prezes linii American Airlines – on z kolei twierdzi, że oczekuje dużego wzrostu popytu, co ma w efekcie zwiększyć rentowność. To ma się przełożyć na zredukowanie cen podwyżek cen paliwa.

Innymi przewoźnikami, którzy zdecydowali się pobierać dopłatę paliwową są dwie japońskie linie JAL oraz ANA. Tymczasem tajlandzkie stowarzyszenie linii lotniczych złożyło w miejscowym urzędzie lotniczym wniosek o zezwolenie na pobieranie takich dopłat w przypadku lotów krajowych. 

Podroze.gazeta.pl jest dla Was i dla Was piszemy o podróżach. Nie oznacza to jednak, że nie pamiętamy i nie myślimy o Ukrainie. Wszystkie najważniejsze informacje znajdziecie w tych miejscach: wiadomości.gazeta.pl, kobieta.gazeta.pl/ukraina.

Jak pomóc Ukrainie? Gazeta.pl łączy siły z PCPMGazeta.pl łączy siły z PCPM, by wspierać Ukrainę. Sprawdź, jak możesz pomóc

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułPodcast: Wyzwania analityki social mediów. Wywiad z dr. Janem Zającem
Następny artykułKolejne pomysły na pomoc uchodźcom [ Elbląg Ukrainie ]