PKP Polskie Linie Kolejowe SA chcą zmodernizować system sterowania ruchem na linii kolejowej biegnącej przez Nową Hutę. To duży krok w kierunku zwiększenia liczby pociągów aglomeracyjnych na tym odcinku.
W połowie listopada otwarte zostały oferty w przetargu na modernizację urządzeń sterowania na stacji Kraków Nowa Huta oraz budowę urządzeń zdalnego sterowania w Kościelnikach. Co to oznacza dla pasażerów kolei i mieszkańców osiedli zlokalizowanych przy nowohuckiej obwodnicy?
– Inwestycja polega na zabudowaniu cyfrowych urządzeń na dużej części linii kolejowej nr 95. Ten odcinek zaczyna się mniej więcej w rejonie nowego przystanku, który wybudujemy przy os. Piastów i kończy w Podłężu. Podobnie jak w Krakowie Głównym przechodzimy od urządzeń przekaźnikowych na urządzenia cyfrowe – informuje Piotr Hamarnik z zespołu prasowego PLK SA. – Dzięki temu będziemy w stanie ułatwić prowadzenie ruchu na całym tym odcinku. Więcej pociągów jednocześnie będzie mogło korzystać z tej linii – dodaje.
Trzy kroki do przodu
Obecne rozwiązania techniczne wymuszają np. to, by pomiędzy Podłężem a Kościelnikami jechał w danym momencie tylko jeden pociąg. Po wymianie urządzeń sterowania częstotliwość kursowania pociągów będzie mogła być większa.
– Wymieniamy szereg urządzeń sterowania ruchem kolejowym, będą instalowane elementy, które pozwolą nam przejść o trzy kroki do przodu, jeżeli chodzi o sterowanie ruchem kolejowym na tym odcinku. A to jest niezbędne do tego, żeby poważnie myśleć o wykorzystaniu linii 95 do zwiększonego ruchu pasażerskiego – podkreśla przedstawiciel zarządcy infrastruktury.
Trzy nowe przystanki
Widoczną zmianą na nowohuckiej linii, i to już niedługo, będzie budowa trzech nowych przystanków kolejowych. Przystanek Kraków Północ powstanie w rejonie os. Piastów, przy ul. Powstańców. Na perony będzie można zejść z wybudowanego niedawno wiaduktu nad torami.
W rejonie ul. Pysocice powstanie przystanek Kraków Kościelniki. W ramach współpracy z miastem w jego najbliższym sąsiedztwie zostanie też wybudowany parking Park&Ride.
Trzeci przystanek powstanie w Przylasku Rusieckim, z peronami po obydwu stronach ul. Rzepakowej. Ma on z jednej strony ułatwić dojazd do centrum okolicznym mieszkańcom, a z drugiej – ułatwić dojazd do popularnego kąpieliska. – Wykonawcy wszystkich tych przystanków są na etapie projektowania i pozyskiwania noezbędnej dokumentacji. Prace budowlane ruszą w 2024 roku – zapowiada Hamarnik.
Wiadukt odblokuje Blokową
Nowością z ostatnich dni jest informacja o współpracy miasta i PKP Polskich Linii Kolejowych SA w sprawie likwidacji dwóch przejazdów przez tory oraz zastąpieniu ich rozwiązaniami bezkolizyjnymi. Jednym z nich jest przejazd na ul. Blokowej, tuż przy przystanku Kraków Lubocza. Więcej na ten temat pisaliśmy tutaj:
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS