A A+ A++

W ostatnim czasie podróżni muszą liczyć się z licznymi utrudnieniami. Strajki oraz braki w personelu, a co za tym idzie opóźnienia i odwołania lotów to ostatnio stały obraz na wielu lotniskach. Choć zasady przyznawania odszkodowań mogą wydawać się jasne, to nie zawsze możemy jednak liczyć na otrzymanie rekompensaty. Przekonali się o tym pasażerowie lecący z Jersey, o czym poinformował portal simpleflying.pl. 

Zobacz wideo
Kiedy przysługuje nam zwrot kosztów, a kiedy odszkodowanie od przewoźnika? Ekspertka wyjaśnia

Ponad trzygodzinne opóźnienie samolotu. Powodem śnieg 

Sytuacja miała miejsce 15 sierpnia. Tego dnia pasażerowie z Jersey mieli wylecieć do Londynu Gatwick o 8:45, jednak wystartowali dopiero w południe. Zgodnie z zasadami przyznawania odszkodowań obowiązującymi w Wielkiej Brytanii linie lotnicze zobowiązane są do wypłacenia pieniędzy, gdy opóźnienie jest większe niż trzy godziny. Lot easyJet przekroczył ten czas o trzy minuty. W tym przypadku pasażerom potencjalnie należy się wypłata 220 funtów, czyli około 1209 zł. 

Wkładał stopy pod jej siedzenie w samolocie. Kobieta dzieli się frustracją

Niektórzy podróżujący zdecydowali się na złożenie roszczenia o odszkodowanie. Spotkali się jednak z odmowną odpowiedzią, a argumentacja EasyJet wprawiła ich w osłupienie. Linia lotnicza poinformowała, że pieniądze im się nie należą, ponieważ pas startowy był pokryty śniegiem. Zgodnie z przepisami zakłócenia spowodowane ekstremalnymi warunkami pogodowymi, strajki pracowników lub inne “nadzwyczajne okoliczności” nie gwarantują wypłacenia odszkodowania.

Linia lotnicza przeprasza. Zawinił “błąd ludzki”

Uważa się, że Jersey jest jednym z najcieplejszych miejsc na Wyspach Brytyjskich. 15 sierpnia temperatura wynosiła tam 23 stopnie Celsjusza. Szczególnie więc dziwi powód odmowy wypłacenia odszkodowania.

Kopalnia soli w WieliczceJednodniowa wycieczka do Wieliczki. Tam poznasz legendę o świętej Kindze

Do sytuacji odniósł się rzecznik linii EasyJet. Jak zapewnił, zawinił tutaj “błąd ludzki”. 

Przykro nam, że pasażerowie otrzymali błędne informacje dotyczące warunków pogodowych, które spowodowały opóźnienie. Nasze centrum kontroli operacyjnej ręcznie rejestruje przyczynę opóźnienia w naszym systemie, a więc było to wynikiem błędu ludzkiego

– poinformował rzecznik. 

Dodał jednak, że pasażerowie nadal nie mogą liczyć na odszkodowanie. Przyczyną opóźnienia lotu była gęsta mgła, którą nadal uznaje się jako wyjątkową okoliczność.

Więcej ciekawych informacji znajdziesz na stronie głównej Gazeta.pl.

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułKierowca wjechał w dwa betonowe słupy! Auto zawisło nad ziemią. Nie wiadomo kto prowadził
Następny artykułWymień stary sprzęt na nowe drzewko